Iranian Agriculture News Agency

رضایت سازمان دامپزشکی به خون گیری از ببر سیبری در باغ وحش ارم

مدیر کل دفتر حفا ظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان دامپزشکی پذیرفت تا از ببر سیبری در باغ وحش ارم نمونه گیری کند.

علی تیموری در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: در جلسه ای که با حضور مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی برگزار شد، سازمان دامپزشکی قبول کرد تا از ببر سیبری در مکان فعلی نمونه گیری کند.

وی اظهار کرد: قرار است بعد از خونگیری نمونه مورد آزمایش قرار گیرد و بعد نتیجه به سازمان محیط زیست اعلام شود و این سازمان نیز در کمترین زمان ممکن آماده است تا برای ببر سیبری تعیین تکلیف کند.

5 سال پیش دو قلاده ببر از سیبری وارد ایران شد که در چند ماه اول ببر نر بر اثر بیماری مشمشه تلف شد و ببر ماده نیز مشکوک به این بیماری اعلام شد و بر این اساس از آن زمان تا به امروز ببر ماده در قرنطینه ای در باغ وحش ارم به سر می برد.

سازمان محیط زیست برای تعیین تکلیف این گونه ارزشمند بسیار تلاش کرد و در نهایت سازمان دامپزشکی در معدوم کردن منصرف شد و قبول کرد تا از حیوان نمونه گیری کند و نتیجه را برای تعیین تکلیف به سازمان محیط زیست ارسال کند اما در جلسه ای که مسوولان دو سازمان داشتند، نمایندگان دامپزشکی درخواست کردند ببر از باغ وحش ارم منتقل شود و خونگیری در مکان جدید انجام شود. بر این اساس سازمان محیط زیست منطقه ای به نام باراجین در قزوین را معرفی کرد که مورد موافقت سازمان دامپزشکی قرار نگرفت بعد از آن سمسکنده در منطقه حفاظت شده میانکاله در استان مازندران را معرفی کرد که مورد موافقت سازمان دامپزشکی قرار گرفت اما به دلیل یک سری ملاحظات از سوی مدیر کل محیط زیست استات مازندران این انتقال صورت نگرفت که این مساله موجب برزو برخی مشکلات میان دو سازمان محیط زیست و دامپزشکی شده بود که خوشبتخانه این مساله برطرف و اکنون سازمان دامپزشکی با خونگیری در محل کنونی موافقت کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید