Iranian Agriculture News Agency

نمایشگاه تکنولوژی زیرساخت‌های کشاورزی با محوریت آبیاری برگزار می‌شود

هشتمین نمایشگاه ملی تخصصی تکنولوژی زیر ساخت های کشاورزی 24 تا 27 آذر ماه در کرج برگزار می شود.

نمایشگاه تکنولوژی زیرساخت‌های کشاورزی با محوریت آبیاری برگزار می‌شود
نمایشگاه تکنولوژی زیرساخت‌های کشاورزی با محوریت آبیاری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، این نمایشگاه با محتوی و مضمون نهاده ها، کود، سم بذر،‌ سازه های گلخانه، سازندگان و واردکنندگان تجهیزات آبیاری، آبرسانی، لوله و اتصالات مربوط به انواع سیستم های آبیاری و جدید ترین پدیده ها و تجهیزات در این عرصه سامانه ها نوین آبیاری هوشمند همچنین طراحی و مهندسی و اجرای روش های مختلف است و در سال های گذشته حدود 80 شرکت فعال در این نمایشگاه از 27 استان کشور حضور داشته اند.

این نمایشگاه طی سال گذشته با هدف ارائه توانمندی های مرتبط به سامانه های نوین آبیاری، ایجاد رقابت سالم میان سازندگان و وارد کنندگان طراحان و مجریان روش های مختلف و رونق بازرگانی، هشتمین سال برگزاری خود را آغاز می کند و از دیر باز با هدایت، حمایت و نظارت معاونت آب و خاک و سایر معاونت های مرتبط جهاد کشاورزی در یک فضای نمایشگاهی روز به روز گسترش یافته است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه از آنجا که موضوع آب و خاک و تمامی تلاش هایی که در این زمینه صورت می گیرد، کمتر دیده می شود با اجماع توانمندی های ساخت و طراحی مهندسی این باور عمومی به وجود می آید که ظرفیت لازم برای تجهیز 400 هزار هکتار زمین های زراعی به سامانه های نوین آبیاری از نظر لوله و اتصالات، تجهیزات، طراحی و مهندسی وجود دارد.

آموزش، ترویج در میان کشاورزان و کارشناسان و آشنایی آنان با پدیده های نوین در عرصه سامانه های آبیاری از سایر اهداف این نمایشگاه عنوان شده است.

طرح مباحثی همانند استفاده از بذوره مناسب برای زمین های دیم و یامناسب برای آب های شور و یا بذوری که تقاضای کمتری برای آب دارند در مجموع و در قالب یک نمایشگاه تخصصی می تواند زمینه توسعه پایدار در بخش کشاورزی را فراهم سازد.

استفاده از سازه های گلخانه ای برای تولید یکی دیگر از موضوعات مورد توجه نمایشگاه است که از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر در فضای نمایشگاهی گلستان گلشهر، واقع در میدان امام خمینی جنب پل هوایی شهدای پلیس مرکز شهرستان کرج در استان البرز پذیرای کشاورزان و صاحبان فناوری های آبیاری است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید