Iranian Agriculture News Agency

کمک بلاعوض ۱۲۸ میلیون دلاری بانک جهانی به بخش کشاورزی و انرژی افغانستان

وزارت مالیه( دارایی) افغانستان اعلام کرد که بانک جهانی ۱۲۸ میلیون دلار (کمک بالاعوض و جدید) را به بخش کشاورزی و انرژی برق افغانستان کمک کرده است.

کمک بلاعوض ۱۲۸ میلیون دلاری بانک جهانی به بخش کشاورزی و انرژی افغانستان
کمک بلاعوض ۱۲۸ میلیون دلاری بانک جهانی به بخش کشاورزی و انرژی افغانستان

به گزارش ایانا به نقل از خبرنامه بانک جهانی، ۴۵ میلیون دلار از این کمک برای طرح تنظیم آب در مزرعه اختصاص یافته که هدف آن بهبود سیستم‌های آبیاری کوچک در مزارع به منظور بهبود وضعیت کشاورزی افغانستان است.

براساس این گزارش، با اجرای این طرح حدود ۴۵ هزار هکتار زمین آبیاری خواهد شد که می‌تواند سالانه بیش از ۵۰۰ هزار شغل جدید برای مردم روستایی افغانستان در مرازع کشاورزی ایجاد کند.

۸۳ میلیون دلار این کمک برای تامین وجوه مالی طرح بازسازی نیروگاه برق آبی نغلو در شرق کابل اختصاص یافته‌است.

قرار است که با اجرای این طرح ظرفیت تولید برق این نیروگاه آبی افزایش یابد و برق تولید شده این نیروگاه در اختیار مشترکین عام و بخش صنعتی افغانستان قرار داده شود.

وزارت مالیه افغانستان امیدوار است که بازسازی این نیروگاه در رشد و توسعه اقتصادی افغانستان کمک کند.

وزارت مالیه اعلام کرده که بازسازی نیروگاه آبی نغلو باعث تقویت قابل ملاحظه در تولید انرژی افغانستان خواهد شد. این نیروگاه در سه دهه گذشته مراقبت لازم نشده و به شدت آسیب دیده است.

براساس آمار وزارت مالیه، اکنون حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد مردم افغانستان در مناطق شهری و مسیرهای انتقال برق، به برق دسترسی دارند.

این وزارت گفته که ۱۲ نیروگاه آبی تولید برق در افغانستان وجود دارند. نیروگاه آبی نغلو و ماهیپر به ترتیب با ظرفیت تولید ۹۴و ۶۶ میگاوات برق بزرگترین نیروگاهای آبی تولید برق در این کشور به حساب می‌آیند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید