Iranian Agriculture News Agency

واحدهای صنعتی و خدماتی سبز 26 بهمن معرفی می شوند

مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست از معرفی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز روز دوشنبه 26 بهمن ماه خبر داد .


مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست از معرفی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز روز دوشنبه 26 بهمن ماه خبر داد .

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست و مسئول کمیته بررسی شاخص ها گفت: هرچند در این فرصت کوتاه مجالی برای شرح ملاک های انتخاب واحد سبز در سال جاری نیست، ولی گزارش گیری و فرایند ها نشان می دهد که کمیته بررسی صلاحیت ها تا چه اندازه در انتخاب شرکت ها برای احراز عنوان سبز وسواس داشته است.

جلالوندی با بیان اینکه خوشبختی مضاعف آنجاست که طی 17 سال گذشته، تجارب ما برای انتخاب واحدها به عنوان واحد سبز سال به سال افزایش یافته و احتمال بروز خطا در این جهت را تا حد ممکن کاهش داده است ، گفت: هرچند ادعایی برای احتمال خطا نیست، ولی قابل ذکر است که بعد از این همه سال ها، دقت در گزینش ها و امتیاز دهی ها از حیطه سلیقه و اعمال نظر شخصی فراتر رفته و به ملاک های بسیار دقیق تر به دست آمده است.

مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست درادامه افزود: در سال جاری با وجود اینکه انتظار می رفت، به تناسب افزایش تعداد ثبت نام کنندگان این رقابت، شمار برندگان تندیس و لوح جشنواره افزایش یابد، اما چنین نشد و در عمل آنچه که تحقق یافت انتخاب 20 شرکت صنعتی از میان 288 شرکت صنعتی و 14 شرکت از بین 196 واحد خدماتی بود.

این مقام مسئول گفت: در جشنواره حاضر فقط 34 شرکت از بین 487 شرکت داوطلب به مرحله نهایی رسیده و افتخار کسب عنوان واحد سبز صنعتی و یا خدماتی را به دست آورده اند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره نیز مثل دوره های قبل شرط حصول موفقیت برای احراز رتبه حداقل 70 امتیاز از 100 امتیار بوده است، ولی واحدهایی که موفق به اخذ حداقل 65 امتیاز شدند نیز مورد تقدیر جشنواره قرار می گیرند و البته واحدهایی هم وجود دارند که با امتیاز قابل توجه، یعنی با امتیاز بیش از 90، لوح زرین بعنوان صنعت یا خدمات سبز برگزیده دریافت می کنند.

به گفته جلالوندی نکته قابل توجه آنکه در سال جاری برای اولین بار در این 17 سال اخیر داوطلبان حضور در این رقابت به نوعی طبقه بندی شدند تا رقابت واحدها در چهارچوب گروه خود انجام گیرد. بدین معنا که شرکت های صنعتی به 7 گروه وشرکت های خدماتی به 8 گروه تقسیم و مقایسه عملکردها در همان چارچوب به عمل آمد که به نظر می رسد معیار انتخاب را نسبت به سالهای قبل عادلانه تر کرده باشد.

وی تصریح کرد: نکته دوم آن که در سال جاری متعاقب همکاری هایی که سال گذشته برنامه توسعه صنعتی سازمان ملل متحد (UNIDO) برای تائید اعتبار گواهینامه های همایش صنعت سبز ایران به عمل آورد، سازمان همکاری های بین المللی آلمان ( GIZ ) نیز به این جرگه پیوسته و با معیارهای سخت گیرانه ای که در این جهت دارد، اعتبار جشنواره ما و گواهینامه هایی که ارائه می شود را دو چندان کرده است. این اتفاق را باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود که این رقابت روز به روز قوی تر و مستحکم تر شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید