Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

تامین نیاز بذور اصلاح شده محصولات کشاورزی با همکاری شرکت معتبر آلمانی kws

شرکت آلمانی KWS یک شرکت تولید کننده بذر جهانی است که در بیش از 70 کشور دنیا نمایندگی دارد. همکاری با این شرکت فرصت مغتنمی برای تامین بذور اکثر محصولات کشاورزی استان اعم از چغندر قند، سیب زمینی، ذرت، کلزا و بذور غلات و ... است.

تامین نیاز بذور اصلاح شده محصولات کشاورزی با همکاری شرکت معتبر آلمانی kws


به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، عدیل سروی رییس این سازمان که امروز در جلسه تخصصی با حضور محققین و کارشناسان ارشد شرکت آلمانی KWS و مسئولین ارشد وزارت جهاد کشاورزی سخن می گفت اعلام کرد: دشت اردبیل به لحاظ شرایط اقلیمی و بافت خاک و ایروله بودن پتانسیل تولید بذر چغندر قند برای کشور دارای اهمیت زیادی است و درحال حاضر صد در صد بذر کشور دراین استان تولید می گردد و غیر از ارقام موجود در استان می توان با همکاری محققین این شرکت آلمانی ارقام خارجی را نیز در این دشت تولید کرد تا از واردات بذور خارجی در آینده بی نیاز شویم.

سروی افزود: سالانه به طور متوسط بین 150 تا 200 هکتار بذر منوژرم در استان کشت می شود و متوسط تولید سالانه 150 تا 210 تن بذور مولتی ژرم است و در دو شهرستان بیله سوار و پارس آباد مغان همه ساله 2500 تا 3000 هکتار چغندر قند کاشته می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: شرکت آلمانی KWS یک شرکت تولید کننده بذر جهانی است که در بیش از 70 کشور دنیا نمایندگی دارد. همکاری با این شرکت فرصت مغتنمی برای تامین بذور اکثر محصولات کشاورزی استان اعم از چغندر قند، سیب زمینی، ذرت ، کلزا و بذور غلات و .... است . این شرکت بیش از پنج هزار نفر کارشناس و متخصص دارد و بیش از 1500 نفر از این متخصصین در زمینه تحقیقات بذر فعالیت می کنند . بطوری که در یک سال گذشته بیش از 400 رقم بذور مختلف محصولات کشاورزی را در دنیابه ثبت رسانده است و هزینه تحقیقاتی این شرکت فقط در زراعت چغندر قند بالغ بر 40 میلیون یورو بوده است.

سروی افزود: نظر به اینکه وزارت جهاد کشاورزی نیز سیاست تولید بذرچغندرقند با حمایت و فعال سازی بخش خصوصی را با جدیت پیگیری می کند، به همین دلیل نیز تمام سعی وتلاش ما بر این است تا از توانمندی این شرکت معتبر آلمانی درتامین بذور اکثر محصولات زراعی استان بخصوص چغندرقند استفاده نمائیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: خواست ما از دست اندرکاران این شرکت خارجی این است که برای کاشت بذور زمستانه انواع محصولات زراعی اعم از غلات و سیب زمینی و کلزا و چغندرقند در استان برنامه ریزی نمایند و بذری از چغندر قند در اختیارمان قرار بدهند که بشود آن را در پائیز کاشت تا حداکثر استفاده از نزودلات آسمانی درفصل زمستان بعمل آید و درضمن عیارقند آن نیز در دشت مغان با توجه به شرایط آب و هوایی گرمی که دارد پائین نباشد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید