Iranian Agriculture News Agency

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

نصب کنتورهای هوشمند در چهار نقطه از کشور/ واگذاری نظارت بر کنتورها به تشکل‌های مردمی

نصب کنتورهای هوشمند که میزان مصرف آب را در چاه‌های مجاز به‌صورت حجمی محاسبه می‌کند، در چهار نقطه از کشور نصب شده است.

نصب کنتورهای هوشمند در چهار نقطه از کشور/ واگذاری نظارت بر کنتورها به تشکل‌های مردمی


مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: پس از برگزاری جلسات مشترک با وزارت نیرو، تصمیم بر آن شد که کنتورهای هوشمند از نوع حجمی بر چاه‌های مجاز کشور نصب شود و علاوه بر آن، به مشترکان آن کارتی داده شود که میزان مصرف مجاز روی آن درج شده است.

محمدحسین شریعتمدار افزود: کنتورهای هوشمند الکتریکی جای خود را به کنتورهای حجمی در بخش کشاورزی داده است و بدین‌ترتیب مشخص می‌شود که هر کشاورزی چقدر از چاه‌های غیرمجاز بهره می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در چهار نقطه کشور کنتورهای فوق توسط وزارت نیرو نصب شده است که امید می‌رود چاه‌های غیرمجاز نیز به سرعت مسدود شود تا بدین‌ترتیب در حق کسانی که از چاه‌های مجاز بهره می‌برند، اجحاف نشود.

سرپرست ملی مطالعات راهبردی و کشاورزی آب ادامه داد: اگر مسئله استفاده از آب‌های چاه به‌درستی اجرا شود،‌شاهد آن خواهیم بود که تعادل‌بخشی به آب‌های زیرزمینی اتفاق بیفتد و ذخایر استاتیک کشور بهبود پیدا کند.

شریعتمدار تصریح کرد: لازم است علاوه بر وزارت نیرو، ارگان دیگری بر نحوه عملکرد کنتورهای هوشمند فوق نظارت کند که در این راستا پیشنهاد شده است که تشکل‌های مردمی عهده‌دار نظارت بر حسن انجام کار باشد.

وی درباره آب‌های مرزی نیز یادآور شد: در حال حاضر با اعتباراتی که از سوی مقام معظم رهبری اختصاص یافته است، در نواحی غربی کشور کار مهار آب‌های مرزی در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم بدین‌ترتیب اندکی از وضعیت نامناسب آب کشور را بهبود دهیم.

شریعتمدار در پایان تأکید کرد: اگر اقداماتی که برای بهره‌وری بیشتر از آب در بخش کشاورزی و با همکاری وزارت نیرو در حال انجام است، به‌درستی صورت گیرد، شاهد آن خواهیم بود که از بحران آب خارج شویم./

M-941127-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید