Iranian Agriculture News Agency

استقبال سراسری مردم ایران

جشن کمپین سربطری های پلاستیکی در تبریز برگزار شد/ نام تبریز دوباره جهانی شد

سپیده جلالی، بانوی مبتکر کمپین جمع آوری سربطری های پلاستیکی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این کمپین در عرض کمتر از یکسال سراسر کشور را در بر گرفته است گفت: در دومین سالگرد این طرح، میزان استقبال مردم سراسر کشور پنج برابر افزایش یافته است.

جشن کمپین سربطری های پلاستیکی در تبریز برگزار شد/ نام تبریز دوباره جهانی شد

دومین جشن کمپین جمع آوری سربطری های پلاستیکی و خرید لوازم توانبخشی برای معلولان مستمند، با حضور خیران و نیز برخی مسئولان ارشد محلی در تبریز برگزار شد.

به گزارش ایانا به نقل از خبرآنلاین، در این آیین که قبل از ظهر چهارشنبه در تالار اندیشه سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز برگزار گردید، بخشی از سربطری های ارسال شده از سراسر کشور و نیز ویلچرهای خریداری شده برای معلولان به نمایش گذاشته شد.

سپیده جلالی، بانوی مبتکر کمپین جمع آوری سربطری های پلاستیکی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این کمپین در عرض کمتر از یکسال سراسر کشور را در بر گرفته است گفت: در دومین سالگرد این طرح، میزان استقبال مردم سراسر کشور پنج برابر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: درحالی که درسال گذشته حدود یک تن سرطبری پلاستیکی جمع آوری شده بود، امسال این رقم به پنج تن افزایش یافته است.

کمپین سربطری پلاستیکی نام تبریز را دوباره جهانی کرد

"رحیم شهرتی فر" فرماندار شهرستان تبریز در این آیین با بیان اینکه کمپین سربطری پلاستیکی، نام تبریز را در سطح بین المللی بر سر زبان ها انداخته است، از مبتکر و نیز همکاران خیردوست این طرح قدردانی کرد.

وی گفت: تاثیر و جایگاه این اقدام طی یکسال گذشته به قدری بوده که بنده در این گیر و دار مسایل انتخابات، برای حضور و قدردانی از عاملان و زحمتکشان این طرح در جلسه حضور یافته ام.

فرماندار شهرستان تبریز نقش حرکت های مدنی و مردمی در فرهنگسازی و نهادینه کردن شاخص های اجتماعی را غیرقابل انکار توصیف کرد و اظهار داشت: بدون شک اگر تمام ارگان های دولتی هم تلاش می کردند، چنین حرکت عظیم مردمی در سراسر کشور نمی توانست ایجاد شود.

شهرتی فر، اهداف والای انسانی از راه اندازی این کمپین را یکی از مهم ترین دلایل توفیق آن دانست و گفت: در کنار مسایل فرهنگی، زیست محیطی و ... داشتن اهداف والای انسانی در خرید ویلچر برای معلولان نیازمند والاترین جنبه ی این حرکت مدنی است.

وی با اشاره به جمع آوری پنج تن سربطری پلاستیکی در عرض یک سال تصریح کرد: قابل توصیف نیست اگر این حجم از زباله های پلاستیکی طی سال گذشته وارد طبیعت می شد، چه فاجعه ای رخ می داد.

فرماندار شهرستان تبریز از عزم مسئولان آذربایجان شرقی برای حمایت از تشکل های مردمی و نیز تسهیل در صدور مجوز فعالیت برای ان جی او ها خبر داد و افزود: مدیریت ارشد استان و نیز شهرستان تبریز از هرگونه فعالیت جمعی در حوزه های علمی، فرهنگی، خیریه و ... استقبال می کند.

فعالیت 600 تشکل مردمی در آذربایجان شرقی

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز از فعالیت 600 تشکل مردمی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: باید با همکاری تمام ارگان های ذیربط، این تعداد به هزاران ان جی او برسد.

محمد حسین حسن زاده، در آیین جشن سرطبری های پلاستیکی تبریز افزود: عیار توسعه ی هر کشور شاخص هایی دارد که میزان مشارکت عمومی در حرکت های مدنی در تحت عنوان تشکل های مردمی یکی از مهمترین این شاخص ها محسوب می شود.

وی تصریح کرد: فرهنگ سازی برای نهادینه کردن فرهنگ رعایت محیط زیست، مسایل بهداشتی، آموزش عمومی، آموزش های شهروندی و ... مهمترین عرصه های مشارکت موثر تشکل های مردمی در جوامع توسعه یافته به شمار می آیند.

حسن زاده با اشاره به فاصله ی ملت و دولت در برخی عرصه های اجتماعی گفت: تشکل های مردم نهاد می توانند به راحتی و به طرز موثری این فاصله را پر کرده و پل ارتباطی بین دولت و بدنه ی جامعه باشند.

وی یادآور شد: گرچه تشکل های مردمی مجموعه هایی غیرسیاسی و غیردولتی و غیرانتفاعی هستند اما لازم است برای تاثیرگذاری، تعمل سازنده ای بین دولت و آنها برقرار گردد.

گفتنی است بر اساس این طرح، از محل جمع آوری و فروش سربطری های پلاستیکی سراسر ایران، نسبت به خرید ویلچر برای معلولان نیازمند اقدام می شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید