Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان چای کشور به ایانا خبر داد:

پرداخت 15 میلیارد تومان برای عملیات به‌زراعی باغ‌های چای

تاکنون مبلغ 15 میلیارد تومان بابت عملیات به‌زراعی باغ‌های چای استان‌های گیلان و مازندران با بهره صفر درصد پرداخت شده است.

پرداخت 15 میلیارد تومان برای عملیات به‌زراعی باغ‌های چای


رئیس سازمان چای کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از پرداخت 15 میلیارد تومان بابت انجام اقدامات به‌زراعی در باغ‌های چای گیلان و مازندران خبر داد و گفت: چایکارانی که از سال گذشته اقدام به عملیات به‌زراعی از قبیل کف‌بر، کمربر و هرس سرشاخه‌ها کرده‌اند، امسال کلیه تسهیلات خود را با بهره صفر درصد دریافت کردند.

محمدولی روزبهان افزود: پرداخت تسهیلات به‌زراعی باغ‌های چای به کلیه چایکارانی که عملیات فوق را انجام داده‌اند، از روز پنج‌شنبه گذشته آغاز شده است و تسهیلات فوق به حسابشان واریز شده است

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته چهارهزار هکتار از باغ‌های چای استان‌های گیلان و مازندران مشغول عملیات به‌زراعی شد که بدین‌ترتیب چایگاران توانستند وام فوق را که دارای مدت بازپرداخت پنج‌ساله و بدون بهره است، دریافت کنند.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: به‌تازگی مبلغ چهار میلیارد و 500 میلیون تومان بابت عملیات به‌زراعی به حساب چایکاران واریز شده است.

روزبهان تصریح کرد: در مجموع چایکارانی که عملیات به‌زراعی را انجام داده‌اند، 15 میلیارد تومان وام بدون بهره دریافت کرده‌اند.

وی یادآور شد: انجام عملیات به‌زراعی در باغ‌های چای اگرچه ممکن است در سال نخست برگ مناسبی نداشته باشد، اما برای سال‌های آینده برگ‌های تولیدشده دارای کیفیت بالاتری خواهد بود؛ بنابراین به باغداران توصیه می‌شود که در فصل زمستان انجام عملیات به‌زراعی را جد بگیرند./

M-941201-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید