Iranian Agriculture News Agency

آغاز تخفیف 20 درصدی آبزیان از هفته جاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای؛

کلاب‌های ماهی و میگو با عنوان "لقمه سلامت" به بازار می‌آید

افزایش قیمت قزل‌آلا در هفته اخیر به‌دلیل عرضه کمتر بوده، اما در سال جاری نسبت به مدت مشابه گذشته میزان تولید افزایش یافته است، علاوه برد آن امسال به‌دلیل آنکه برخی تولیدکنندگان ماهی قزل‌آلا به عرصه برگشتند و بیماری که در سال گذشته در این مزارع بود، از بین رفته است، میزان تولید از افزایش برخوردار است.

کلاب‌های ماهی و میگو با عنوان "لقمه سلامت" به بازار می‌آید


مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره افزایش قیمت برخی آبزیان در اسفندماه سال جاری گفت: برخی محصولات صیادی وابسته به دریا هستند و قیمت آنها بستگی به آن دارد.

عیسی گلشاهی افزود: ماهیان صیدشده از دریای شمال و جنوب در هفته نخست اسفندماه سال جاری نسبت به مدت مشابه گذشته از کاهش شش درصدی قیمت برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت قزل‌آلا در هفته اخیر به‌دلیل عرضه کمتر بوده، اما در سال جاری نسبت به مدت مشابه گذشته میزان تولید افزایش یافته است، علاوه برد آن امسال به‌دلیل آنکه برخی تولیدکنندگان ماهی قزل‌آلا به عرصه برگشتند و بیماری که در سال گذشته در این مزارع بود، از بین رفته است، میزان تولید از افزایش برخوردار است.


آغاز تخفیف 20 درصدی آبزیان از هفته جاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات درباره عرضه مستقیم محصولات شیلاتی همزمان با ایام عید ادامه داد: برنامه نمایشگاهی عرضه آبزیان توسط نظام صنفی و در کنار نمایشگاه‌های عرضه مستقیم، امسال نیز برگزار می‌شود.

گلشاهی تصریح کرد: برنامه نمایشگاهی استان‌ها ابلاغ شده و همچون سال گذشته، اتحادیه صادرکنندگان آبزیان و سایر تولیدکنندگان، در این نمایشگاه‌ها حضور فعال دارند.

وی از عرضه آبزیان با تخفیف حداقل 20 درصدی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد و یادآور شد: تخفیفات ویژه آبزیان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌صورت هماهنگ از هفته جاری آغاز می‌شود.

گلشاهی تأکید کرد: در سه سال گذشته نمایشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات مصرفی مردم وجود داشت که به محض تعطیل شدن در نزدیکی ایام عید، قیمت آبزیان بالا می‌رفت، اما برگزاری نمایشگاه‌های آبزیان در کنار عرضه‌هایی که نظام صنفی ارائه می‌دهد، باعث شده که قیمت‌ها تا زمان نیاز مردم به آبزیان افزایش پیدا نکند؛ یعنی می‌توان گفت نمایشگاه‌ها بازار را در روزهای پایانی سال کنترل کرده است.

وی اظهار داشت: وجود مرکز عرضه آبزیان در حکیمیه تهران نیز باعث شده است که قیمت آبزیان متعادل شود و مردم برای ایام پایانی سال مشکلی نداشته باشند.


ساندویچ سرد ماهی، راهی بوفه‌های مدارس شد

مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات گفت: نظارت مرسوله‌های واردشده به مرکز آبزیان و سایر نمایشگاه‌ها توسط اتحادیه سراسری پرورش‌دهندگان ماهیان سردآبی و بازرسانی که در این بخش حضور دارند، کنترل می‌شود؛ بنابراین تلاش می‌کنیم که آبزیان غیرمتعارف در مراکز عرضه آبزیان وجود نداشته باشد.

گلشاهی از عرضه لقمه‌های سلامت در اسفندماه سال جاری خبر داد و افزود: برای مجتمع‌های آموزشی و برخی مدارس در کشور غذای نیمروزی آماده شده است که به جای خوراکی‌های نامتعارف، در بوفه آنها ساندویچ ماهی و میگو عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: این نوع ساندویچ‌های سرد توسط کارخانه‌های خاصی بسته‌بندی شده و دارای مجوز بهداشت است و همچنین ساندویچ کلاب‌ها که در سطح عرضه می‌شود، برای نخستین‌بار در بوفه مدارس عرضه می‌شود.

گلشاهی ادامه داد: آشپزان مدارس نیز باید محصولات فوق را در برنامه غذایی بگنجانند و در کنار آش، ماکارونی و سیب‌زمینی، لقمه‌های سلامتی که حاوی ماهی و میگو است و قیمت معقولی داشته عرضه کنند.

وی در پایان تصریح کرد: برای آنکه ذائقه دانش‌آموزان شناسایی شود، این ساندویچ‌ها به‌صورت محدود آماده شده و به محض آنکه فرمول آن مورد تأکید قرارگرفت و ذائقه و سلیقه مردم مشخص شد، این ساندویچ‌ها به‌صورت انبوه در سطح شهر توزیع می‌شود./

M -941203-02


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید