Iranian Agriculture News Agency

رئیس بازرسی میدان اتاق اصناف خبر داد:

کشف 55 تن میوه قاچاق تا این لحظه

در پی کشف 55 تن میوه قاچاق در گشت شبانه، بررسی‌ها در میدان میوه و تره‌بار همچنان ادامه دارد.

کشف 55 تن میوه قاچاق تا این لحظه

رئیس بازرسی میدان اتاق اصناف امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره وضعیت میوه‌های قاچاق در میدان میوه و تره‌بار تهران گفت: تا ساعت چهار بعد از ظهر روز گذشته تمامی حجره‌های مشکوک به میوه قاچاق، بررسی و مقداری میوه قاچاق کشف و ضبط شد.

سعید سبزعلی افزود: میدان میوه و تره‌بار تهران یک‌هزار و 360 غرفه دارد که تا عصر روز گذشته حدود 150 حجره تحت بررسی قرار گرفت و مابقی غرفه‌ها باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: در غرفه‌های تحت بررسی 15 پرونده تشکیل شد که وجود میوه قاچاق، عدم درج قیمت و فاکتور محرز شد.

سبزعلی ادامه داد: ارزش ریالی میوه‌های قاچاق و ممنوعه در برخی غرفه‌ها به 9 میلیون تومان می‌رسید.

وی درباره اتهام واردشده به غرفه رئیس میدان تصریح کرد: غرفه وی در اجاره شخص دیگری بود که تخلف واردشده نداشتن برگ سبز گمرکی میوه نارگیل بوده که کل ارزش آن نیز 220 هزار تومان بود.

رئیس بازرسی میدان اتاق اصناف یادآور شد: از آنجا که نارگیل کالای قاچاق نیست؛ بنابراین اتهام واردشده به رئیس اتحادیه درست نیست.

سبزعلی درباره وضعیت میوه‌های قاچاق در میدان تره‌بار تأکید کرد: گشت‌های شبانه باعث نمی‌شود کل قاچاق حذف شود.

وی اظهار داشت: میوه‌های قاچاق از سطح غرفه‌ها جمع‌آوری و دپو شده تا پس از آمدن دستور قضایی و وضعیت امحا یا نگهداری آن مشخص شود.

سبزعلی حجم میوه‌های قاچاق را 55 تن اعلام کرد و گفت: بازرسی‌ها ادامه دارد و سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی به محض رسیدن دستور قضایی، میوه‌ها در محل میدان یا در کنار سایر کالاهای قاچاق امحا می‌شود.

وی در پایان افزود: تا زمانی که به‌صورت کامل جلوی قاچاق گرفته نشود، وجود میوه‌های قاچاق در میادین به صفر نمی‌رسد؛ زیرا علاوه بر آنکه در مبادی ورودی باید کنترل انجام شود،‌میوه‌های سطح خرده‌فروشی‌ها نیز لازم است تحت نظارت قرار گیرد./

M-941211-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید