Iranian Agriculture News Agency

استاندار لرستان خبر داد:

مشارکت 30 درصدی هلندی ها در ایجاد گلخانه کاملا مدرن/۹۰ درصد ظرفیت‌های کشت و صنعت لرستان تا پایان۹۶ بهره‌برداری می‌شود

استاندار لرستان گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۶ حدود ۹۰ درصد ظرفیت های مجتمع کشت و صنعت به بهره برداری برسد.

مشارکت 30 درصدی هلندی ها در ایجاد گلخانه کاملا مدرن/۹۰ درصد ظرفیت‌های کشت و صنعت لرستان تا پایان۹۶ بهره‌برداری می‌شود


به گزارش ایانا، هوشنگ بازوند امروز دوشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی مجتمع گلخانه ای در کشت و صنعت لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجتمع کشت و صنعت یک طرح بزرگ اقتصادی است که سال ها تعطیل شده بود ولی با اقدامات صورت گرفته طی دو سال اخیر امروز شاهد احیای آن هستیم.

وی احیای مجتمع کشت و صنعت لرستان را مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: در این مجتمع یک گلخانه کاملا مدرن در زمینی بالغ بر ۴۰ هکتار و با سرمایه گذاری خارجی ایجاد می شود که برای ایجاد این گلخانه یک شرکت هلندی مشارکت ۳۰ درصدی خواهد داشت.

استاندار لرستان با بیان اینکه لرستان نخستین استانی است که در دوران پسابرجام سرمایه گذاری خارجی در آن عملیاتی شده است، عنوان کرد: در دوران پسابرجام کشورهای خارجی اولین استانی که برای سرمایه گذاری خود انتخاب کردند لرستان بود و این امر نشان دهنده وجود امنیت بالا برای سرمایه گذار در این استان است.

بازوند به روند توسعه باغات در مجتمع کشت و صنعت لرستان اشاره کرد و افزود: حدود ۶۰ هکتار توسعه باغات در این مجتمع در دستورکار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۶ حدود ۹۰ درصد ظرفیت های مجتمع کشت و صنعت به بهره برداری برسد، ادامه داد: همچنین پیش بینی می شود بین هزار تا هزار و ۵۰۰ نفر در مجتمع کشت و صنعت لرستان به صورت مستقیم مشغول به فعالیت شوند./


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید