Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه چایکاران غنچه‌های طلایی:

برداشت چین نخست چای از اردیبهشت آغاز می‌شود/ 3000 هکتار باغ چای احیا شد

پس از بحران چای در سال‌های 79 تا 84 که باعث خارج شدن چای داخلی از سبد غذایی مردم شد با پرداخت تسهیلات به‌زراعی سه‌هزار هکتار باغ چای دوباره احیا شد که انتظار می‌رود از ابتدای اردیبهشت‌ماه چین نخست چای آغاز شود.

برداشت چین نخست چای از اردیبهشت آغاز می‌شود/ 3000 هکتار باغ چای احیا شد


مدیرعامل اتحادیه چایکاران غنچه‌های طلایی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: برداشت چین نخست چای از اوایل اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر قیمت خرید تضمینی برگ سبز درجه یک و دو توسط شورای اقتصاد اعلام شود.

علی رمضانی افزود: برای نخستین‌بار پس از 15 سال 15 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات به‌زراعی سال گذشته به چایکاران پرداخت شد و با توجه به به‌زراعی باغ‌های چای به‌نظر می‌رسد وضعیت باغ‌ها در شرایط مناسبی قرار داشته و حجم تولید برگ سبز چای نسبت به سال گذشته از کیفیت و کمیت خوبی برخوردار باشد.


3000 هکتار باغ چای احیا شد

وی خاطرنشان کرد: بین سال‌های 79 تا 84 وضعیت باغ‌های چای به خاطر تصمیم‌های گرفته‌شده و تغییر اوضاع بازرگانی چای به نفع چای خارجی باعث شد کشت چای از صرفه اقتصادی خارج شده و چهار تا پنج‌هزار هکتار از باغ‌های چای رها شود.

رمضانی ادامه داد: با پرداخت تسهیلات صورت‌گرفته، سه‌هزار هکتار از باغ‌های چای در سال 94 احیا شد و جان تازه‌ای در تولید چای استان‌های شمالی کشور دمید.


87 هزار تن برگ سبز چای تولید شد

مدیرعامل اتحادیه چایکاران غنچه‌های طلایی تصریح کرد: سال گذشته برگ سبز چای درجه یک به قیمت دوهزار و 180 تومان و برگ سبز درجه دو به قیمت یک‌هزار و 210 تومان خریداری شد.

وی یادآور شد: سال گذشته 87 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 136 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که حدود 19 هزار و 600 تن چای خشک به تولید رسید./

F-950117-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید