Iranian Agriculture News Agency

فهیم مجری شبکه بازار در گفتگو با ایانا مطرح کرد:

سیمای کشاورزی در هاله‌ای از ابهام

برنامه‌هایی که در زمینه کشاورزی ساخته می‌شوند، می‌توانند در تغییر نگرش جامعه نسبت به این بخش مؤثر بوده و مردم را با مسائل آن آشنا کند، اما گویا در حال حاضر سرنوشت ساخت این برنامه‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

سیمای کشاورزی در هاله‌ای از ابهام

یکی از مجریان شبکه بازار که اجرای برنامه‌های زنده مجله کشاورزی را مدیریت می‌کرد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) گفت: متأسفانه در روزهای پایانی سال گذشته اتفاقاتی افتاد که ساخت برنامه‌های ویژه برای کشاورزی را به زمان و شبکه‌ای نامعلوم واگذار کرد.

فرشید فهیم با اشاره به اینکه یک سال، شبکه بازار این مسئولیت را بر عهده داشت، افزود: بنا به دلایلی پخش مجله کشاورزی از این شبکه حذف و مقرر شد که برنامه‌های کشاورزی از شبکه "شما" دنبال شود.

به گفته وی، اما پیش از نوروز، بنا به دستور رئیس سازمان صداوسیما هم شبکه بازار و هم شبکه شما از کانال‌های تلویزیونی حذف و با شبکه‌های دیگر تلفیق شدند؛ این در حالی است که مدیر شبکه "شما" منتظر انعقاد قرارداد با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بود تا ساخت برنامه‌ها آغاز شود.

مجری شبکه بازار خاطرنشان کرد: معلوم نیست این تعلل چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ در حالی که وزارت جهاد کشاورزی طبق قراردادی که با شبکه بازار داشت، مبلغ مورد نظر را در پروسه زمانی معینی پرداخت و برای تشکیل شبکه‌ای جدید حدود 16 میلیارد تومان هزینه کرد.

به اعتقاد فهیم، بی‌توجهی نسبت به رسانه کشاورزی در حالی است که طبق مصوب مجلس، سازمان صداوسیما موظف است حداقل 20 درصد برنامه‌هایش را به این بخش اختصاص دهد؛ بنابراین اگر قرار است اقتصاد مقاومتی را در عمل نشان دهیم، باید مهم‌ترین بخش کشور یعنی کشاورزی در اولویت باشد.

وی در پایان تأکید کرد: برای ادامه داشتن برنامه‌ها در شبکه بازار، شخص وزیر، دکتر زند و دکتر خاوازی زحمات زیادی کشیدند، اما معلوم نیست چرا این اتفاق افتاد؛ شبکه‌ای که روزانه دست‌کم هفت ساعت برنامه درباره کشاورزی پخش می‌کرد./

V-950121-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید