Iranian Agriculture News Agency

رئیس مؤسسه تحقیقات مرکبات کشور خبر داد:

آغاز فعالیت پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری طی چند روز آینده/ پیش‌بینی افزایش تولید مرکبات در سال 95 نسبت به سال گذشته

با توجه به افزایش سطح زیر کشت، استفاده از ارقام جدید با عملکرد بالا، رعایت اصول باغداری و بارندگی‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش تولید بیش از پیش مرکبات در سالجاری باشیم.

آغاز فعالیت پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری طی چند روز آینده/ پیش‌بینی افزایش تولید مرکبات در سال 95 نسبت به سال گذشته

رئیس مؤسسه تحقیقات مرکبات کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام اینکه سرمازدگی اخیر تأثیری روی مرکبات شمال کشور نداشته است، سال 95 را سالی پربارتر از سال گذشته در تولید مرکبات عنوان کرد.

مرتضی گل‌محمدی افزود: با توجه به افزایش سطح زیر کشت استفاده از ارقام جدید با عملکرد بالا، رعایت اصول باغداری و بارندگی‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش تولید بیش از پیش مرکبات در سالجاری باشیم.

وی با اشاره به تولید 300 هزار تن کیوی در سال گذشته خاطرنشان کرد: با توجه به تولید مطلوب مرکبات و کیوی در سال گذشته، هنوز در انبارها مرکبات و کیوی موجود است و باید بتوانیم در سال جاری برای صادرات این محصولات تلاش کنیم.

گل‌محمدی ادامه داد: میوه‌های قاچاق واردشده به کشور حامل آفات و بیماری‌هایی بوده‌اند که می‌توانند خسارت جبران‌ناپذیری را به باغبانی کشور وارد کنند و باید بتوان راهکاری مؤثرتر برای مبارزه با ورود آنها اعمال شود.

وی در پایان از تغییر نام مؤسسه به "پژوهشکده مرکبات و نیمه‌های گرمسیری" طی چند روز آینده خبر داد و تصریح کرد: مجوز تغییر مؤسسه به پژوهشکده و اضافه شدن تحقیقات روی میوه‌های نیمه‌گرمسیری در آخرین ماه سال 1394 صادر شده است و از این پس در پژوهشکده مرکبات و نیمه‌گرمسیری شاهد تحقیق روی میوه‌های انار، انجیر، زیتون، خرمالو و همچنین میوه‌های جدید خواهیم بود و تغییر چشمگیری را در سیاست‌ها و برنامه‌ها خواهیم داشت./

A-950122-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید