Iranian Agriculture News Agency

تدوین دستورالعمل جامع اداره باغ‌وحش‌های کشور

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس بر ضرورت بازنگری در دستورالعمل اداره باغ وحش‌های کشور تاکید کرد و افزود: باید هر چه سریعتر از سوی سازمان محیط زیست دستورالعملی جامع و کامل برای بهبود وضعیت باغ‌وحش‌های کشور تدوین شود .

به گزارش خانه ملت، «موید حسینی صدر» نظارت بیشتر سازمان محیط زیست را بر عملکرد باغ وحش‌های کشور و نحوه نگهداری حیوانات در این اماکن ضروری خواند ویادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست باید با همکاری سازمان دامپزشکی نظارت‌ها را بر باغ وحش‌ها افزایش داده و صاحبان این مراکز را ملزم به رعایت استانداردهای لازم نمایند .

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از شرایط نامناسب نگهداری حیوانات در باغ وحش‌های کشور، گفت: باغ وحش‌های کشور به زندانی برای حیوانات تبدیل شده به شکلی که در مواردی حیوانات در چنین فضاهای غیر استاندارد و کسالت‌باری جان خود را نیز از دست می دهند .

وی ادامه داد: با توجه به شرایط نامناسب نگهداری از حیوانات در باغ وحش‌ها ضرورت دارد یک بازنگری زیرساختی در مورد فعالیت این مراکز انجام شود .

این نماینده مردم در مجلس نهم، بر ضرورت بازنگری در صدور مجوزهای باغ وحش‌ها تاکید کرد وادامه داد: با توجه به امکانات و ظرفیت کشور باید باغ وحش‌ها در فضاهایی احداث شوند که استعداد، شرایط و فضای مناسب را برای نگهداری از حیوانات داشته باشد .

حسینی صدر با بیان اینکه با توجه به رشد فرهنگی جامعه و آحاد مردم باید در مورد وجود باغ وحش ها تجدیدنظر شود، تصریح کرد: مردم دیگر همانند سابق از این مراکز لذت نمی برند چرا که نگهداری حیوانات در فضاهای محدود و شرایط نامناسب نه تنها لذتی ندارد بلکه روح آنها را نیز آزار می دهد بنابراین با پیشرفت تکنولوژی و فرهنگ جامعه باید در مورد وجود باغ وحش ها نیز تجدیدنظر شود .

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نهم، بر ضرورت رعایت استانداردهای لازم در باغ وحش های کشور تاکید کرد و گفت: باغ وحش‌ها نباید برای حیوانات به مکانی زجرآور تبدیل شود بلکه باید مولفه و پارامترهای رسیدگی به حیوانات در باغ وحش ها تغییر کرده و همانند دیگر کشورها با اختصاص فضاهایی آزاد، استاندارد و وسیع در راستای ارتقای وضعیت باغ وحش ها گام برداریم .

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، بازنگری در دستورالعمل باغ وحش‌های کشور را ضروری خواند و افزود: باید هرچه سریعتر از سوی سازمان محیط زیست دستورالعملی جامع و کامل برای بهبود وضعیت باغ‌وحش‌های کشور تدوین شود .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید