Iranian Agriculture News Agency

وام پرداختی به تعاونی روستایی، عشایری و صیادی افزایش یافت

بر اساس مصوب مجلس شورای اسلامی بر تحولات کشاورزی در دولت یازدهم و با پیگیری‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اعتبار قانونی اسناد وام‌های پرداختی شرکت‌های تعاون روستایی کشور به 50 میلیون ریال افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، قائم مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: با توجه به ارائه لایحه ماده واحده اعتبار اسناد عادی وام‌های پرداختی اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی روستایی و کشاورزی، عشایری، صیادی و صنایع روستایی با مصوب مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه مورخ هفتم اسفندماه 94 سقف جدید وام به ازاء هر عضو وام‌گیرنده به 50 میلیون ریال افزایش پیدا کرد. این مصوب با پیگیری‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران پیشنهاد و مورد پیگیری قرار گرفت.

کلاته‌رحمانی افزود: سابقه و مبنای قانونی اسناد عادی وام‌های پرداختی تعاونی‌ها و تشکل‌های روستایی و کشاورزی به اعضا معطوف است به سال 1342 است که بر اساس آن مبنای پرداخت یا اعتبار اسنادی این وام به مبلغ 50 هزار ریال بوده است که در سال 1372 مبنای قانونی اسناد یادشده دستخوش اصلاحات متعددی شد و مفاد آن تغییر یافت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم دسترسی به اعتبار و ضمانت و نقدینگی کافی برای کشاورزان جایگاه و نقش این اسناد اعتباری می‌تواند در تحولات کشاورزی تأثیرات مفید و مثبتی را داشته باشد و به تدریج آثار تحول‌سازی در اقتصاد و روستا و تولیدات کشاورزی فراهم خواهد شد و با گذشت یک سال امکان افزایش اعتبار برای اسناد فراهم شد.

گفتنی است، در سال 1360مبلغ اعتبار اسناد یادشده به یک میلیون ریال و در سال 1371 به دو میلیون ریال بر اساس مصوب مجلس افزایش پیدا کرد و در سال 1394 این وام بدون وثیقه به 50 میلیون ریال افزایش پیدا کرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید