Iranian Agriculture News Agency

هیأت 50 نفره دومین صادرکننده محصولات کشاورزی جهان؛ امروز در تهران/ وزیر جهاد کشاورزی با همتای هلندی خود در تهران دیدار می‌کند

هیأتی 50 نفره از کشور هلند که عمده آن فعالان کشاورزی و صنایع مربوطه هستند، صبح امروز در دیدارهای چندجانبه در وزارت جهاد کشاورزی و اتاق ایران، توسعه همکاری‌های اقتصادی تفاهم‌نامه‌های اقتصادی را در فاز اجرایی تازه آغاز می‌کنند.

هیأت 50 نفره دومین صادرکننده محصولات کشاورزی جهان؛ امروز در تهران/ وزیر جهاد کشاورزی با همتای هلندی خود در تهران دیدار می‌کند


وزیر جهاد کشاورزی با وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند تا دقایقی دیگر در تهران دیدار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در دیدار محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران با هنک کامپ وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند و هیأت اقتصادی همراه، درباره راه‌های توسعه همکاری‌ها و توافقات دو کشور در نشست‌های پیشین بحث و تبادل نظر می‌شود.

همراهی بخش خصوصی فعال در زمینه‌های مختلف کشاورزی و توجه ویژه به انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایران و هلند در اجرای طرح‌های کشاورزی ازجمله مهم‌ترین موضوعات نشست وزرای کشاورزی دو کشور است.
یادآور می‌شود، پیش از این در سفر آذرماه سال گذشته وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند به تهران، تفاهم‌نامه همکاری‌های کشاورزی ایران و هلند توسط محمود حجتی و هنک کامپ وزرای کشاورزی دو کشور امضا و فروم اقتصادی ایران و هلند نیز با حضور نمایندگان بخش خصوصی دو کشور برگزار شده است.

بنا بر این گزارش و بر اساس آخرین اطلاعات روز خبرنگار ما از مستندات وزارت کشاورزی آن کشور، محصولات گل و گیاه با 8.3 میلیارد یورو، گوشت با 7.7 میلیارد یورو، لبنیات و تخم‌مرغ با 7.2 میلیارد یورو، سبزیجات با 6.2 میلیارد یورو و میوه با 4.9 میلیارد یورو و پنج محصول برتر صادراتی کشور هلند در سال 2015 میلادی بوده‌اند.

هلند همانند سال‌های گذشته رکورد صادرات محصولات کشاورزی خود را افزایش داد. میزان صادرات محصولات کشاورزی این کشور در سال 2015، بیش از 82 میلیارد یورو بوده است که نسبت به سال قبل (2014 میلادی)، 700 میلیون یورو تقریباً یک درصد افزایش داشته است.

در اتحادیه اروپا، آلمان همچنان مهم‌ترین شریک تجاری هلند است و یک‌چهارم محصولات کشاورزی هلند به آلمان صادر می‌شود.

صادرات محصولات کشاورزی هلند 18.8 درصد از کل صادرات هلند که 438 میلیارد دلار است را تشکیل می‌دهد.

هلند بیشترین صادرات را به کشورهای آلمان با 20.9 میلیارد یورو، بلژیک با 8.5 میلیارد یورو، انگلیس با 8.3 میلیارد یورو،فرانسه 6.9 میلیارد یورو و ایتالیا 3.3 میلیارد یورو دارد.

همچنین گل و گیاه با 8.3 میلیارد یورو، گوشت با 7.7 میلیارد یورو، لبنیات و تخم‌مرغ با 7.2 میلیارد یورو، سبزیجات با 6.2 میلیارد یورو و میوه با 4.9 میلیارد یورو و پنج محصول برتر صادراتی این کشور در سال 2015 میلادی بوده‌اند.

گفتنی است، این کشور پس از ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین صادرکننده محصولات کشاورزی در جهان است./


A-950219-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید