Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مطرح کرد:

گسترش همکاری تات با سازمان نظام مهندسی کشاورزی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی معتقد است که دانش‌آموختگان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی که از ایده و تخصص برای تولید علم و فناوری بهره‌مندند، می‌توانند از ظرفیت‌های ۱۳۰ شرکت‌ دانش‌بنیان استفاده کنند. این موضوع، همکاری و تعامل بیشتر بین دو سازمان را می‌طلبد.

گسترش همکاری تات با سازمان نظام مهندسی کشاورزی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، شرکت‌هایی که به‌عنوان دانش‌بنیان شناخته می‌شوند، شرکت‌هایی هستند که در آنها تولید علم و فناوری حرف اول را می‌زند. این مراکز علمی در بخش‌های صنعت و خدمات، شکل ویژه خود را پیدا کرده و توسعه آنها سیر صعودی به خود گرفته است. این در حالی است که شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی هنوز به مرحله بلوغ نرسیده و نیاز به همکاری دستگاه‌های متولی از جمله سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و همچنین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دارد؛ این موضوع درست همان نقطه نظر اسکندر زند، رییس سازمان تات بود که تاکید فراوان بر گسترش همکاری دوجانبه میان این دو نهاد داشته و آن را در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: زمینه‌های همکاری با سازمان نظام مهندسی کشاورزی بسیار گسترده و در عین حال تعاملی برد-برد است.

اسکندر زند معتقد است که این همکاری‌ها می‌تواند در یک تقسیم‌بندی کلان به دو اصل اساسی تبدیل شود؛ یکی شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگری شرکت‌های خدمات فنی و مشاوره‌ای در عرصه‌های مختلف کشاورزی و دامپروری است. البته برای رسیدن به سطحی ایده‌آل، باید در مسیری حرکت کرد که تعاملات دو طرفه بین دو سازمان بیشتر شده و تولید و بهره برداری از علم در اولویت محققان و فارغ‌التحصیلان کشاوری قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا بیش از دوهزار شرکت خدمات فنی و مشاوره‌ای در سطح کشور تاسیس شده که نقطه عطف و پیشرفت قابل ملاحظه‌ایبرای نظام مهندسی کشاورزی محسوب می‌شود. هرچند ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها نشان می‌دهند که تعداد آنها می‌تواند افزایش یابد.

زند ادامه داد: در این میان ۱۳۰ شرکت دانش‌بنیان نیز وجود دارد که در بیشتر مؤسسه‌های تحقیقاتی زیرمجموعه تات، مستقر هستند. این شرکت‌ها معاف از مالیات بوده و از تسهیلات وامکانات مطلوبی برای تولید علم برخوردارند.

وی در پایان تصریح کرد: دانش‌آموختگان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی که از ایده و تخصص برای تولید علم و فناوری بهره‌مندند، می‌توانند از این شرکت‌ها استفاده کرده و در این راستا تفاهمنامه‌هایی نیز بین دو سازمان به امضا رسیده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید