Iranian Agriculture News Agency

پنجمین همایش ملی هلشتاین ایران برگزار می‌شود

گاو هلشتاین یکی از مهم‌ترین نژادهایی است که بخش بزرگی از دام‌های کشور را تشکیل می‌دهد، به همین دلیل از اهمیت و ارزش بالایی در تولید شیر و گوشت برخوردار است.

پنجمین همایش ملی هلشتاین ایران برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، پنجمین همایش ملی انجمن هلشتاین ایران با هدف شناسایی و معرفی این نژاد روز چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری (29 و 30 اردیبهشت) در محل مؤسسه علوم دامی کشور برگزار می‌شود که در آن صاحبنظران و کارشناسان به بحث و تبادل نظر درباره مزیت‌های این نژاد خواهند پرداخت.

رئیس انجمن علمی هلشتاین ایران با بیان این مطلب به ایانا گفت: مقالات مختلفی به دبیرخانه ارسال شده که آخرین مهلت آن پایان فروردین‌ماه بود.

محمدرضا سنجابی با اشاره به اینکه حدود 75 مقاله به دبیرخانه ارسال شده، افزود: تاکنون حدود 35 مقاله ارسالی پذیرفته شده که در روزهای همایش ارائه خواهد شد.

به گفته وی، محورهای اصلی این همایش تغذیه، مدیریت و پرورش، ژنتیک و اصلاح نژاد، بهداشت و بیماری، فیزیولوژی و فناوری‌های نوین در عرصه پرورش هلشتاین است که سخنرانی‌های اصلی آن را موضوعاتی چون کشت و صنعت فراسرزمینی، جایگاه دامپروری در اقتصاد مقاومتی و همچنین پرورش گاو و تغییرات اقلیمی تشکیل می‌دهد.

لازم به ذکر است، معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی و مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران در این همایش حضور داشته و به سخنرانی خواهند پرداخت./

V-950228-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید