Iranian Agriculture News Agency

در آستانه فرارسیدن دوم خرداد منتشر شد:

رونمایی از شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی در سال 2016

سازمان ملل متحد در راستای افزایش آگاهی عموم و بالا بردن سطح درک مردم نسبت به مسائل مربوط به تنوع زیستی، روز 22 می (2 خرداد) را به عنوان روز جهانی تنوع زیستی اعلام کرده است.

رونمایی از شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی در سال 2016


خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)- مریم روحانی کارشناس دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی

سازمان ملل متحد در راستای افزایش آگاهی عموم و بالا بردن سطح درک مردم نسبت به مسائل مربوط به تنوع زیستی، روز 22 می (2 خرداد) را به عنوان روز جهانی تنوع زیستی اعلام کرده است. امسال نیز همچون سال های پیش، دوست داران و فعالان محیط زیست در سراسر جهان در تاریخ 22 می مقارن با 2 خرداد، این روز را گرامی داشته و با برنامه های متنوع به استقبال این رویداد ارزشمند می روند.

شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی در سال 2016 از سوی دبیرخانه کنوانسیون تنوع زیستی بدین شرح اعلام شده است:

"Mainstreaming Biodiversity; Sustaining people and their livelihoods"

تعمیم و جریانسازی تنوع زیستی، حفظ پایداری مردم و معیشت آنها


تنوع زیستی، پایه و اساس زندگی و بن مایه خدمات ضروری ارائه شده توسط زیست بوم ها است. بنابراین تنوع زیستی معیشت مردم و توسعه پایدار را در کلیه حوزه های فعالیت از جمله بخش های اقتصادی همچون کشاورزی، جنگلداری، شیلات و گردشگری پایه ریزی می نماید. با ممانعت از از دست رفتن تنوع زیستی ما در حفظ مردم، معیشت آنها و رفاهشان سرمایه گذاری می کنیم.

امید که با برگزاری برنامه های آموزنده و پربار روز به روز آگاهی مردم را در زمینه حفظ تنوع زیستی افزایش داده و با تعمیم تنوع زیستی در کلیه بخش ها، حفظ تنوع زیستی را به جریانی اجتماعی تبدیل کرده و در وجود تک تک افراد نهادینه کنیم.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید