Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیأت‌مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان در گفت‌وگو با ایانا:

سهامداری ایرانی‌ها در منطقه آزاد صحار قانونی می‌شود/ بارگیری سبزی و صیفی، خیار گلخانه‌ای و گوجه‌فرنگی به مقصد عمان

نایب‌رئیس مؤسسه آل‌اثراء، زمینه را برای سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها و سهامداری آنها در عمان و همچنین توسعه روابط تجاری دو کشور با شرایط ارزان‌تر و کاهش هزینه‌های حمل و نقل برای تجار ایرانی پیشنهاد داده است.

سهامداری ایرانی‌ها در منطقه آزاد صحار قانونی می‌شود/ بارگیری سبزی و صیفی، خیار گلخانه‌ای و گوجه‌فرنگی به مقصد عمان


رئیس هیأت‌مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: با وجود سیاست‌های تحمیلی عربستان مبنی بر تحریم محصولات ایرانی در کشورهای عربی، عمانی‌ها خواستار افزایش رابطه با ایران هستند و زمینه برای جایگزینی بندر صحار به جای دبی فراهم شده است.

احمد آزادمرد افزود: قاسم عبدالعزیز نایب‌رئیس مؤسسه ال‌ثراء خواستار افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایران و عمان در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: جلسات متعددی بین کمیسیون‌های مشترک دو کشور برگزار شده و مقرر گردیده است تا صادرات محصولات کشاورزی به‌ویژه سبزی و صیفی، میوه و تره‌بار از طریق بندر صحار به‌عنوان درگاهی به سایر کشورها با قیمت تمام‌شده پایین‌تر و حمل و نقل ارزان‌تر صورت گیرد.

آزادمرد ادامه داد: هیأت تجاری از ایران به مقصد عمان برای افزایش همکاری‌های تجاری بخش خصوصی دو طرف در قالب قراردادهای تجاری اعزام شده است و این هیأت زمینه‌های توسعه صادرات و استقرار تجار ایرانی در عمان را مورد ارزیابی قرار داده است.


بارگیری سبزی و صیفی، خیار گلخانه‌ای و گوجه‌فرنگی به مقصد عمان

عضو هیأت‌مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران تصریح کرد: در راستای توسعه روابط ایران و عمان، محموله‌های سبزی و صیفی به‌ویژه خیار گلخانه‌ای و گوجه‌فرنگی به مقصد عمان طی هفته گذشته بارگیری شده است.

وی یادآور شد: حجم صادرات ایران به کشور عمان طی سال‌های گذشته افزایش یافته است؛ تراز تجاری 200 میلیون دلاری ایران در سال گذشته بر اساس آمارهای گمرک نشان می‌دهد کشورهای جنوب خلیج فارس ایران را به‌عنوان تأمین‌کننده مواد غذایی و محصولات کشاورزی خود شناخته و باور دارند، لذا در صورت ادامه سختگیری‌های دبی برای بازرگانان ایرانی، صحار به‌عنوان یک بندر جایگزین می‌تواند راهی کشور شود.


سهامداری ایرانی‌ها در بندر صحار

آزادمرد تأکید کرد: بر اساس گفت‌وگوهای صورت‌گرفته با اتاق مشترک دو کشور، زمینه برای سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در صحار به‌صورت واگذاری سهام آغاز شده است.

وی اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند امتیازات قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری در بندر صحار به‌دست آورند، چرا که عمان به‌عنوان شریک تجاری جدید ایران خواستار توسعه همکاری‌ها با شرایط مناسب‌تری نسبت به دبی است.

رئیس سندیکای صنایع کنسرو در پایان گفت: هزینه حمل و نقل و قواعد سختگیرانه یکی از مشکلات صادرکنندگان و تجار ایرانی به امارات متحده عربی و بندر دبی است، اما در گفت‌وگوهای به‌عمل‌آمده مقرر شده هزینه‌های حمل و نقل ارزان‌تر به این بندر صورت گیرد؛ به‌ویژه زمینه برای فعالیت صاحبان صنایع کنسروی و صنایع غذایی فراهم است./

F-950229-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید