Iranian Agriculture News Agency

رئیس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر خبر داد:

رونمایی از 12 دستاورد جدید زراعی باغی با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی

طی مراسمی در استان البرز، با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی 20 دستاورد جدید زراعی و باغی معرفی و رونمایی می‌شود.

رونمایی از 12 دستاورد جدید زراعی باغی با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی

رئیس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از رونمایی 12 دستاورد جدید زراعی باغی و معرفی هشت دستاورد که پیش از این رونمایی شده خبر داد و گفت: این دستاوردها حاصل زحمات محققان کشور در موسسات تحقیقاتی طی سال 94 هستند.

گودرز نجفیان افزود: این ارقام شامل محصولات گندم، جو، حبوبات، میوه‌های مختلف، صنوبر، پنبه، چغندرقند و ماشک علوفه‌ای هستند و از این پس کشاورزان می‌توانند برای تولید محصولات بیشتر و با کیفیت بهتر اقدام به کاشت ارقام جدید کنند.

وی خاطرنشان کرد: از 20 دستاوردی که در این مراسم معرفی و رونمایی می‌شوند 14 دستاورد به مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، دو دستاورد به مؤسسه چغندرقند، دو دستاورد به مؤسسه پنبه، یک دستاورد به مؤسسه تحقیقات پنبه و یک دستاورد نیز به مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع اختصاص دارد.

نجفیان ادامه داد: این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی در مزرعه تحقیقات غلات مؤسسه تحقیقات تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار می‌شود.

اسحاق جهانگیری و محمود حجتی، عصر سه‌شنبه 11 خردادماه جاری با حضور در این مراسم ضمن بازدید از مزرعه تحقیقاتی غلات مؤسسه تحقیقاتی تهیه، تولید و اصلاح نهال و بذر که در خیابان چمن منطقه محمدشهر کرج واقع شده، سخنرانی می‌کنند .

همچنین تجلیل از محققان مؤسسه تحقیقاتی، تهیه، تولید و اصلاح نهال و بذر از دیگر برنامه‌های این مراسم است./

A-950310-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید