Iranian Agriculture News Agency

بازدید برنده جایزه بین المللی یونسکو و رییس آکادمی فرهنگستان علوم پاکستان از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی

زبتاخان شینواری دانشمند پاکستانی و رییس آکادمی فرهنگستان علوم پاکستان از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید کرد.

بازدید برنده جایزه بین المللی یونسکو و رییس آکادمی فرهنگستان علوم پاکستان از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی


پروفسور شینواری طی سفر اخیر خود به ایران و دیدار با فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در روز سه­ شنبه 4 خرداد طی بازدیدی از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و آشنایی با اعضای هیأت علمی و پژوهشی از نحوه فعالیت و تحقیقات این واحد پژوهشی ابراز خرسندی نموده و مجموعه فعالیت های تحقیقاتی در این پژوهشکده را ستودنی خواند.

به گزارش ایانا از روابط عمومی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، پروفسور شینواری متخصص در حوزه مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی کشاورزی و برنده چهارمین دوره جایزه بین المللی اخلاق در علم ابن سینا است و ریاست فرهنگستان علوم پاکستان و دپارتمان بیوتکنولوژی دانشگاه" قائد اعظم" دانشگاه اسلام آباد را بر عهده دارد. از تحقیقات و پژوهش ­های ارزنده وی می­ توان به فعالیت در حوزه ایمنی زیستی، توسعه برنامه های آموزشی در حوزه اخلاق در علم و هدایت چندین پروژه دانشجویی اشاره کرد.

استاد دانشگاه علم و بیوتکنولوژی" کوهات" از وجود نقاط مشترک بین دو کشور خبر داد و پیشرفت های علمی تکنولوژیک ایران را در این زمینه را شایسته تقدیر دانست و اذعان داشت: همکاری های دوجانبه بین دو کشور دوست و همسایه جهت راهبرد هدف­ های پژوهشی بیشتر شود. همچنین در این بازدید پروفسور شینواری بر توسعه همکاری های علمی و فنی بین المللی مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های ایران و پاکستان تاکید داشت.

وی از نقش بانوان محقق ایرانی در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی نیز تقدیر کردند و از برنامه بازدید محققان پژوهشکده بیوتکنولوژی از مراکز پژوهشی پاکستان نیز استقبال کردند. اهداف مطروحه در نشست شامل همکاری­ های دوجانبه از جمله افزایش سطوح کیفی نیرو­های انسانی، تبادل دانشجویان مقطع دکتری بین دوکشور، کاهش اثرات سوء تغییر اقلیم و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک در زمینه افزایش تحمل گیاهان به تنش های محیطی، برگزاری کارگاه های آموزشی مستمر و بازدید­های دوجانبه از موسسات و مراکز تحقیقاتی دو کشور بود که مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت ./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید