Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

کشت محصولات باغبانی در 50 درصد اراضی مناطق مرزی/ افزایش 21 هزار هکتاری باغ‌های عشایر

معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی جهت توسعه باغداری، گلخانه و تولید نهال با اولویت مناطق عشایری اعلام آمادگی کرد.

کشت محصولات باغبانی در 50 درصد اراضی مناطق مرزی/ افزایش 21 هزار هکتاری باغ‌های عشایر


مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اشاره به اینکه عشایر 33 میلیون هکتار از مراتع کشور را در اختیار دارند، از توسعه فعالیت‌های باغبانی در این اراضی خبر داد.

رمضان رویین‌تن گفت: به‌منظور تقویت فعالیت‌های اقتصادی، ایجاد اشتغال برای جوانان و دانش‌آموختگان عشایر و همچنین اسکان آنها لازم است عشایر به غیر از دامپروری در سایر فعالیت‌های کشاورزی به‌ویژه باغبانی حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عشایر کشور حدود 790 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارند که 60 هزار هکتار آن را باغ‌های کل کشور شامل می‌شوند.

رویین‌تن از اصلاح باغ‌های موجود و احداث 21 هزار هکتار باغ در 17 استان برای عشایر کشور خبر داد و افزود: 215 هزار هکتار از اراضی مناطق مرزی نیز مورد مطالعه قرار گرفته است، با توجه به اینکه بیش از 50 درصد این اراضی در اختیار عشایر است، در نشست مشترک مدیران ستادی و استانی قرار بر این شد در این اراضی نیز محصولات باغبانی، درختان میوه، گل محمدی و گیاهان دارویی کشت شوند.

وی به احداث گلخانه در سطوح کوچک برای عشایر اشاره کرد و اظهار داشت: از 90 میلیون هکتار مراتع در سطح کشور، یک‌سوم آن جهت چرای دام‌ها به عشایر تعلق دارد که قرار است در بلندمدت قسمتی از این اراضی به باغبانی و اشتغال‌زایی با تأکید بر تولیدات دامی حاضر اختصاص یابد./

A-950316-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید