Iranian Agriculture News Agency

رشد موقت قیمت هندوانه و سبزی/ بازار بی‌رونق میوه‌های نوبرانه در رمضان

روند صعودی قیمت هندوانه و سبزی خوردن که از هفته گذشته آغاز شده، حداکثر تا پایان دهه نخست ماه رمضان خواهد بود و پس از آن میل به نزول خواهد یافت.

رشد موقت قیمت هندوانه و سبزی/ بازار بی‌رونق میوه‌های نوبرانه در رمضان


مدیرعامل شرکت‌های تعاونی میوه و سبزی استان تهران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: با افزایش تقاضا برای هندوانه که پرمصرف‌ترین میوه ماه رمضان به‌شمار می‌رود، آهنگ رشد قیمتی آن از 600 تومان به یک‌هزار و 300 تومان رسیده و به تناسب تقاضا تا پایان دهه نخست ماه رمضان افزایش خواهد داشت.

حسین مهاجران افزود: با گرم شدن هوا به‌ویژه در خوزستان و نواحی دزفول، اهواز و شوشتر، قیمت هندوانه رشد تصاعدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون هندوانه‌های موجود در بازار میدان مرکزی میوه و تره‌بار از شیراز و جنوب کرمان تأمین می‌شود.

مهاجران ادامه داد: علاوه بر هندوانه، قیمت سبزی خوردن و انواع سبزی نیز از 850 تومان هفته گذشته به 900 تا یک‌هزار تومان به ازای هر کیلوگرم رسیده است.

وی تصریح کرد: افزایش قیمتی این دو قلم موقتی بوده و پس از عبور از دهه نخست، کاهش قیمت آغاز خواهد شد.


کاهش میوه‌های نوبرانه با شروع ماه رمضان

مدیرعامل شرکت‌های تعاونی میوه و سبزی استان تهران یادآور شد: با شروع ماه رمضان، میوه‌های ترش، ملس و نوبرانه با کاهش تقاضا روبه‌رو شده و روند نزولی قیمت دنبال می‌شود.

مهاجران تأکید کرد: اکنون گیلاس از شمیرانات و تمامی نقاط کشور وارد بازار شده قیمتی حدود 12 هزار تومان دارد.

وی اظهار داشت: زردآلو به قیمت شش‌هزار تا هشت‌هزار تومان، گوجه‌سبز هشت‌هزار تومان و توت‌فرنگی بین سه‌هزار تا هشت‌هزار تومان به فروش می‌رسد.

مهاجران در پایان قیمت خیار گلخانه‌ای را 600 تا یک‌هزار و 200 تومان و خیار بوته‌ای را دوهزار و 500 تا سه‌هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران ذکر کرد./

F-950317-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید