Iranian Agriculture News Agency

در نشست مدیران ستادی و روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها اعلام شد:

راه اندازی سامانه بهینه یاب برای ثبت طرح های و واحدهای کشاورزی متوقف شده/ تاکید حجتی بر توانمند سازی کارکنان و بهره برداران به جای آموزش های علمی و کاربردی

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مدیران جهاد کشاورزی استان ها، طرح ها و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی که دارای وقفه در تولید هستند در سامانه بهینه یاب ثبت کنند تا در کارگروه های استانی بررسی و رفع مشکل شود.

راه اندازی سامانه بهینه یاب برای ثبت طرح های و واحدهای کشاورزی متوقف شده/ تاکید حجتی بر توانمند سازی کارکنان و بهره برداران به جای آموزش های علمی و کاربردی


وزیر جهاد کشاورزی گفت: در راستای راهبرد ارتقای بهره وری، تمرکز بر آموزش کارکنان و بهره برداران ضروری است.
به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در نشست مدیران ستادی و روسای سازمان جهادکشاورزی استان ها با تشریح سیاست آموزشی وزارت جهاد کشاورزی در این دوره، تصریح کرد: ظرفیت ها و فضاهای آموزشی به جای آن که در اختیار آموزش های علمی و کاربردی در امتداد آموزش عالی قرار گیرند، لازم است برای توانمند سازی کارکنان و بهره برداران به منظور افزایش بهره وری استفاده شود.
وی تاکید کرد: آموزش کارکنان و بهره برداران باید به رشد توانمندی ها و مهارت ها در راستای ارتقای بهره وری بیانجامد.
وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از این نشست، بر ضرورت حل و فصل و مدیریت مسایل آب، خاک و آبخیزداری در دشت ها با نگاه واحد و هماهنگ توسط دستگاه های مرتبط تاکید کرد.
حجتی در ادامه با تبیین شرایط اقلیمی کشور، توجه به توسعه کشت گیاهان دارویی را ضروری دانست و افزود: کشت گیاهان دارویی به منظور درآمدزایی، اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و سازگاری با محیط زیست به عنوان شیوه ای جدید در بهره برداری از منابع در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید جایگزین روش های بهره برداری سنتی نظیر چرای دام در مراتع شود.
وزیر جهاد کشاورزی سپس بهره گیری از ظرفیت هایی نظیر انتشار اوراق مشارکت برای تامین مالی اجرای طرح های زیربنایی بخش کشاورزی را مهم و در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی عنوان و خاطرنشان کرد: روسای سازمان جهاد کشاورزی باید مدیران استانی دستگاه ها را از سیاست ها،برنامه ها،دستاوردها و ظرفیت های بخش کشاورزی در اقتصاد ملی،رونق کسب و کار،اشتغال و ... مطلع کنند تا متناسب با این نقش آفرینی، اعتبارات استانی به این بخش اختصاص یابد.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی نیز در نشست مدیران ستادی و روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها با بین این که کارگروه رفع موانع تولید برای رسیدگی به مشکلات و ساماندهی واحدهای تولید در استان ها تشکیل شده،اظهار داشت: سامانه بهینه یاب برای ثبت طرح های و واحدهای تولیدی که فعالیت آنها متوقف شده راه اندازی گردیده است.
عبدالمهدی بخشنده تاکید کرد: ضروری است مدیران جهاد کشاورزی استان ها، طرح ها و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی که دارای وقفه در تولید هستند در این سامانه ثبت کنند تا در کارگروه های استانی بررسی و رفع مشکل شود.
وی با اشاره به این که برش استانی طرح های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی تهیه و به استان ها ارسال شده، گفت: لازم است از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان ها برای هر طرح، مجری استانی تعیین و معرفی شود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید