Iranian Agriculture News Agency

سیلوی 30 هزار تنی تکاب آماده بهره‌برداری شد

عملیات اجرایی احداث سیلوی 30 هزار تنی گندم شهرستان تکاب به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری شده است.

سیلوی 30 هزار تنی تکاب آماده بهره‌برداری شد

عملیات اجرایی احداث سیلوی 30 هزار تنی گندم شهرستان تکاب به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری شده است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی با اعلام این خبر گفت: سیلوی گندم از اصلی‌ترین امکانات زیربنایی در بخش کشاورزی است و احداث آن در تکاب باعث رفع بسیاری از مشکلات گندم‌کاران تکابی در امر ذخیره‌سازی غلات خواهد شد.

زین‌العابدین آقایاری افزود: ظرفیت ذخیره گندم در سیلوهای استان آذربایجان غربی بیش از 850 هزار تن است و این استان جزو استان‌های برتر کشور در زمینه ذخیره‌سازی سیلویی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث سیلوی 30 هزار تنی گندم شهرستان تکاب به اتمام رسیده و آماده
بهره‌برداری شده است، خاطرنشان کرد: برای احداث سیلوی 30 هزار تنی گندم تکاب 50 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که بخشی از آن با پرداخت تسهیلات بانکی تأمین شده است.

عضو هیأت‌مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت کشور با بیان اینکه این سیلو ظرف چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: با بهره‌برداری از این سیلوی گندم برای 15 نفر به‌صورت مستقیم و 50 نفر به‌صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

آقایاری تصریح کرد: این سیلو با توان تخلیه 300 تن در ساعت فعالیت خواهد کرد.

وی از کشاورزان خواست تا محصولات خود را به سیلوهای استاندارد تحویل داده و از فروش و تحویل گندم به انبارهای غیراستاندارد خودداری کنند.

در این نشست، فرماندار تکاب نیز با اشاره به احداث سیلوی 30 هزار تنی گندم در این شهرستان گفت: بسیاری از نیازهای کشاورزان منطقه با بهره‌برداری از این سیلو رفع خواهد شد.

ایرج ثقفی افزود: این سیلو با استفاده از تجهیزات مدرن و استاندارد احداث شده و بهره‌برداری از آن باعث تحول چشمگیری در بخش کشاورزی تکاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشاورزان و گندم‌کاران تکاب امسال نگران فروش و نگهداری محصولات خود نباشند، خاطرنشان کرد: این سیلوی 30 هزار تنی با خرید و تحویل گندم از کشاورزان منطقه زمینه کاهش مشکلات گندم‌کاران را فراهم خواهد کرد.

ثقفی اظهار داشت: با افتتاح این سیلو پیش‌بینی می‌شود در خرید گندم از کشاورزان منطقه مشکلی وجود نداشته باشد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید