Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی خبر داد:

سرمایه‌گذاری و احداث سیلوهای جدید ذخیره غلات نیاز مبرم استان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: سرمایه‌گذاری و احداث سیلوهای جدید ذخیره غلات نیاز مبرم امروز استان است.

سرمایه‌گذاری و احداث سیلوهای جدید ذخیره غلات نیاز مبرم استان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: سرمایه‌گذاری و احداث سیلوهای جدید ذخیره غلات نیاز مبرم امروز استان است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، کریم مهری با اعلام این خبر افزود: با توجه به تثبیت خودکفایی گندم در کشور و استان و با توجه به افزایش میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان، احداث سیلوهای جدید و مدرن در سطح استان یک ضرورت بوده و سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این راستا برای سرمایه‌گذاران تمهیدات و تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود مقدار قابل توجهی گندم خریداری شود که بیش از ظرفیت سیلوهای استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در تمام روستاهای استان کارشناسان کشاورزی پهنه‌بندی حضور داشته و مراکز خرید گندم آماده خرید تضمینی گندم از کشاورزان هستند.

مهری تصریح کرد: هرگونه خرید تضمینی در قالب سامانه و فرمت‌های ویژه‌ای صورت می‌گیرد و به‌طور کامل آمار و ارقام ارائه شده در خرید تضمینی گندم مستند و قابل دفاع است.

وی یادآور شد: پرداخت وجه گندم خریداری شده توسط بانک کشاورزی طبق CD اعلامی سامانه خرید خواهد بود.

مهری تأکید کرد: تاکنون 17 هزار و 533 تن خرید تضمینی گندم در سطح استان انجام گرفته و پیش‌بینی می‌شود کل تولید گندم استان به 825 هزار تن رسیده و خرید تضمینی گندم تا 500 هزار تن افزایش یابد.

وی در پایان اظهار داشت: از غرامت خسارات سال 94 و امسال، 420 میلیارد ریال به کشاورزان بدهکار هستیم که در این راستا از مجاری ذی‌ربط جهت تأمین بودجه و اعتبار لازم به کشاورزان درخواست شده است.

گفتنی است، خرید تضمینی گندم در سال‌جاری نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 94 از افزایش 18 درصدی برخوردار است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید