Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت‌وگو با ایانا:

صادرات 180 هزار تن محصول کشاورزی از گمرک مازندران

گمرک مازندران در سال گذشته صادرات 180 هزار تن محصول کشاورزی را به ثبت رساند.

صادرات 180 هزار تن محصول کشاورزی از گمرک مازندران


گمرک مازندران در سال گذشته صادرات 180 هزار تن محصول کشاورزی را به ثبت رساند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: صادرات محصولات کشاورزی از مازندران به روسیه و کشورهای اطراف، نقش موثری در رونق اقتصاد استان دارد و در این راستا طرح کریدور سبز به‌صورت ملی با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران در حال امضا است تا بدین‌ترتیب ارسال محموله‌های صادراتی با سرعت بیشتری انجام شود.

دلاور حیدرپور افزود: زمانی که این کریدور به تأیید نهایی برسد، مشکلات تشریفاتی گمرک مرتفع می‌شود و محصولات می‌تواند با دارا بودن گواهی بهداشتی به سرعت به کشور مقصد برسد.

وی امضای توافق‌نامه بهداشتی برای صادرات مرغ از استان مازندران را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: دو قرارداد با کشورهای عراق و گرجستان برای صادرات مرغ منعقد شده، اما با وجود تمامی جلسات کارشناسی و بازدیدها توسط روس‌ها، هنوز پروتکل با این کشور به امضا نرسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران ادامه داد: در حال حاضر صادرات میوه، آبزیان و سایر محصولات کشاورزی به کشور روسیه انجام می‌شود.

حیدرپور درباره وضعیت صادرات محصولات کشاورزی از مازندران تصریح کرد: در سال گذشته حدود 180 هزار تن محصول کشاورزی از گمرک مازندران صادر شد که نسبت به سال قبل از افزایش 9 درصدی برخوردار است.

وی یادآور شد: ارزش این مقدار محصول صادرشده حدود 300 میلیون دلار است که در مقایسه با سال ماقبل از افزایش 11 درصدی ارزش دلاری برخوردار است.

حیدرپور در پایان تأکید کرد: محصولات صادرشده از گمرک مازندران شامل گل و گیاه، لبنیات، آبزیان، پرتقال، کیوی و... است./

M-950415-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید