Iranian Agriculture News Agency

مدیر تامین و توزیع نهاده های دامی شرکت پشتیبانی امور دام کشور:

معاملات جو دامی در بورس کالا رونق چشمگیری می گیرد

معاملات جو دامی در هفته گذشته با رونق بیشتری نسبت به قبل انجام شده است و امید می رود که رونق در این معاملات همچنان ادامه داشته باشد.

معاملات جو دامی در بورس کالا رونق چشمگیری می گیرد


معاملات جو دامی در هفته گذشته با رونق بیشتری نسبت به قبل انجام شده است و امید می رود که رونق در این معاملات همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش ایانا از «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، احمد اباذری مدیرکل تامین و توزیع نهاده های دامی شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: در هفته های اخیر جلساتی برای مجاب کردن بازارسازها و ورود آنها به معاملات جو دامی در بورس کالای ایران انجام شد و به این ترتیب در هفته گذشته شاهد افزایش حجم معاملات جو بودیم.

وی در ادامه افزود: دولت برای تزریق منابع مالی به بازار سرمایه اقدام به ایجاد صندوق هایی کرده که این بازارسازها مجاب شدند تا با قیمت میانگین ۷۱۰ تومان جو دامی بخرند و از این رو شاهد افزایش حجم معاملات جو در بورس کالا بودیم.

اباذری همچنین در خصوص پرداخت مابه التفاوت خرید جو دامی به کشاورزان توسط دولت گفت: دولت به جهاد کشاورزی در این خصوص تکلیف کرده است که از طریق تسهیلات بانکی مابه التفاوت نرخ را به کشاورزان پرداخت کند که در صورت تحقق این امر، مشکلی برای پرداخت مابه التفاوت باقی نمی ماند.

مدیرکل تامین و توزیع نهاده های دامی شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به اینکه معاملات جو دامی با رقابت اندکی نیز همراه بوده است، خاطر نشان کرد: در هفته های گذشته شاهد کاهش نرخ جهانی جو بودیم و موانع تعرفه ای نیز برای واردات جو ایجاد شد، اما رونق معاملات را شاهد نبودیم اما پیش بینی می کنیم که رونق هر چه بیشتر معاملات در راه باشد.

وی در ادامه گفت: جو هندی ۶۰۰ تومان و جو فرانسوی و آلمانی نیز ۶۳۰ تومان در بازار پیشنهاد می شد و به این ترتیب سبب می شد تا خریداران راغب به خرید جو داخلی نباشند.

اباذری افزود: به این ترتیب جلساتی در جهاد کشاورزی برگزار شد و به منظور حمایت از تولید و کشاورز ایرانی، ثبت سفارش جو وارداتی با ارز مبادله ای لغو شد و این موضوع سبب شد تا قیمت جو وارداتی در مقطعی از زمان افزایش یابد اما رفته رفته قیمت ها متعادل شده و محصول ایرانی هم با استقبال روبه رو شده است.

وی تاکید کرد: البته هنوز برخی از محموله هایی که قبلا ثبت سفارش شده بودند و یا اینکه در راه بودند، با قیمت هایی ارزان تر از داخلی عرضه می شود، ولی با این حال، با اتمام جوهای وارداتی ثبت سفارش شده با قیمت ارز مبادله ای احتمالا روند معاملات جو داخلی بهتر از پیش شود
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید