Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل اداره دامپزشکی استان آذربایجان غربی:

100 هزار رأس دام در شهرستان چایپاره علیه تب برفکی مایه کوبی شدند

مدیرکل اداره دامپزشکی استان آذربایجان غربی گفت: 100 هزار رأس دام کوچک در شهرستان چایپاره استان آذربایجان غربی در سه ماه نخست امسال علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند.

100 هزار رأس دام در شهرستان چایپاره علیه تب برفکی مایه کوبی شدند


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، قاسم اکبری مدیرکل اداره دامپزشکی شهرستان چایپاره با بیان این مطلب افزود: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی در دام های کوچک و بزرگ، طرح رایگان مایه کوبی دام در چایپاره انجام شده و این بیماری در دام های کوچک به طور کامل کنترل شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن در سه ماه نخست امسال، نزدیک به هزار رأس دام بزرگ در این شهرستان علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند.

مدیرکل اداره دامپزشکی شهرستان چایپاره یادآور شد: به علت حمایت ضعیف از دامداران، نبود آموزش کافی درباره بیماری تب برفکی و مشکل تأمین اعتبار از طرف سازمان های دولتی، مایه کوبی دام بزرگ علیه تب برفکی در این شهرستان انجام نشده است.

اکبری بیان کرد: در صورتی که اقدامات جدی برای پیشگیری تب برفکی در دام بزرگ انجام نشود، شیوع مجدد این بیماری محتمل بوده و خسارت های غیرقابل جبرانی بر پیکره دامی کشور وارد خواهد کرد.

گفتنی است بیماری تب برفکی یک بیماری بسیارعفونی و واگیر دامی به شمار می رود که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فرآورده های دامی محسوب می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید