Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

پرداخت یک‌سوم بهای برگ سبز چای/ خریداری 80 هزار تن برگ سبز چای

با پرداخت 18.5 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران، تاکنون 46.5 میلیارد تومان به حساب بهره‌برداران واریز شده است.

پرداخت یک‌سوم بهای برگ سبز چای/ خریداری 80 هزار تن برگ سبز چای

با پرداخت 18.5 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران، تاکنون 46.5 میلیارد تومان به حساب بهره‌برداران واریز شده است.

رئیس سازمان چای کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: تاکنون 80 هزار تن برگ سبز از چایکاران خریداری شده است که در مقایسه با سال گذشته تاکنون از افزایش 41 درصدی برخوردار بوده است.

محمدولی روزبهان افزود: بهای کلی 80 هزار تن برگ سبز چای، رقمی معادل 147 میلیارد تومان است که تاکنون حدود 46.5 میلیارد تومان معادل یک‌سوم بهای آن پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: کارسازی برای پرداخت 15 میلیارد تومان دیگر انجام شده است که پیش‌بینی می‌شود ظرف 10 روز آینده پول در حساب چایکاران باشد.

روزبهان ادامه داد: خرد شدن اراضی چایکاری مهم‌ترین مشکلی است که باعث کم شدن درآمد این قشر شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هر چایکار به‌طور متوسط سه‌هزار و 500 متر زمین دارد، در حالی که طی 17 سال گذشته شش‌هزار و 500 متر بوده که این خرد شدن باعث کاهش درآمد چایکاران شده است.

رئیس سازمان چای کشور پیش‌بینی کرد: در صورتی که نزولات آسمانی ادامه‌دار باشد، تا پایان فصل بهره‌برداری 110 تا 115 هزار تن برگ سبز تولید می‌شود.

روزبهان با اعلام اینکه استان‌های شمالی کمتر سالی یک هفته پرباران را تجربه کرده است، یادآور شد: در تیرماه سال جاری شاهد بارش یک هفته باران شلاقی بودیم که این امر باعث شد، در چین تابستانه بهترین کیفیت برگ سبز را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود چین دوم تابستانه تا 10 روز آینده آغاز شود.

روزبهان در پایان اظهار داشت: 75 درصد برگ سبز چای را آب تشکیل می‌دهد و 97 درصد باغ‌های چای دیم است و با توجه به بارندگی‌های امسال، خطر خشکسالی مرتفع شده است./

M-950427-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید