Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد:

کشت 4 رقم وارداتی پنبه به‌صورت مقایسه‌ای در منطقه قمرود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:امسال 4 رقم وارداتی پنبه به‌صورت مقایسه‌ای در منطقه قمرود کشت‌ شده است.

کشت 4 رقم وارداتی پنبه به‌صورت مقایسه‌ای در منطقه قمرود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:امسال 4 رقم وارداتی پنبه به‌صورت مقایسه‌ای در منطقه قمرود کشت‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، رضا وکیل گفت : در حال حاضر طرح مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز باغات در دستور کار این معاونت قرار دارد .

وی افزود: طی یک ماه گذشته با شرکت در کمیسیون تسهیلات بانکی، نسبت به تصویب پرونده متقاضیان تسهیلات مکانیزاسیون اقدام شد .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پیگیری و برنامه‌ریزی در خصوص برنامه‌های امور باغبانی جهت افزایش بهره‌وری و بالا بردن کیفیت محصولات باغی از دیگر برنامه‌های این معاونت طی یک ماه گذشته بوده است، اظهار داشت: نظارت و برنامه‌ریزی امور گلخانه‌ها و نهالستان‌ها و نظارت و کنترل فعالیت مربوط به آن‌ها نیز در دستور کار قرار داشته که به مرحله اجرا درآمده است .

وی پیگیری پرونده‌های راننده حرفه‌ای و صدور کارت شناسایی رانندگان حرفه‌ای را از دیگر اقدامات این معاونت در یک ماه گذشته دانست و بیان داشت: بازدیدهای دوره‌ای از ماشین‌ آلات و ادوات کشاورزی جهت صدور کارت شناسایی ماشین داران حرفه‌ای، کنترل و سنجش ریزش و معاینه فنی در برداشت غلات و دانه‌های روغنی انجام‌شده است .

وکیل در بخش دیگری از سخنان خود افزود: پیگیری و هماهنگی‌های لازم جهت یارانه نهال در سال 1394 و اعلام اسامی باغداران واجد شرایط جهت دریافت یارانه نهال بر اساس دستورالعمل مربوطه نیز از دیگر اقدامات این معاونت به شمار می‌رود .

وی با اشاره به انجام عملیات انتقال نشاء پنبه از گلخانه به زمین اصلی، گفت: امسال 4 رقم وارداتی پنبه به‌صورت مقایسه‌ای در منطقه قمرود کشت‌شده است .

این مقام مسئول در سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: نظارت بر برداشت مزارع کلزا و کمباین‌های در حال فعالیت و راندمان مزارع خصوصاً ارقامی که دیررس بوده و برای اولین بار در استان کاشت شده و همچنین هماهنگی خرید دانه کلزا از کشاورزان و انتقال دانه به کارخانه روغن‌کشی از دیگر اقدامات معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان طی یک ماه گذشته بوده است .

وی اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم جهت انتقال بذور ذرت موردنیاز کشاورزان و جهت کاشت ذرت و همچنین انجام طرح الگویی و نظارتی آن و استفاده از ارقام متوسط رس با کاشت های با تأخیر نیز در دستور کار این معاونت بوده که به مرحله اجرا درآمده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید