Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی در همایش معاونان بهبود تولیدات دامی سازمان های جهاد کشاورزی استان ها خبر داد:

افزایش 40 درصدی میزان صادرات محصولات لبنی تا پایان سال

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت: آمار نشان می دهد صادرات لبنیات در سه ماهه اول امسال 30 درصد رشد داشته است که با اجرای مصوبه 200 میلیارد تومانی مشوق صادراتی لبنیات، پیش بینی می شود تا پایان سال میزان صادرات محصولات لبنی به 40 درصد برسد.

افزایش 40 درصدی میزان صادرات محصولات لبنی تا پایان سال

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت: آمار نشان می دهد صادرات لبنیات در سه ماهه اول امسال 30 درصد رشد داشته است که با اجرای مصوبه 200 میلیارد تومانی مشوق صادراتی لبنیات، پیش بینی می شود تا پایان سال میزان صادرات محصولات لبنی به 40 درصد برسد .

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی ، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام در همایش امروز معاونان بهبود تولیدات دامی سازمان های جهاد کشاورزی استان ها در مشهد طی سخنانی اظهار داشت: باتوجه به وظیفه مندی جدید تنظیم بازار برای جهاد کشاورزی با مسائل و چالش های جدیدی پیرامون قیمت مواد غذایی رو به رو هستیم .

حسن رکنی افزود: بخصوص تغییر در قیمت اقلام خوراکی که مورد احتیاج مردم است، عکس العمل هایی را به وجود می آورد که جهاد کشاورزی بابد پاسخگو باشد .

وی ادامه داد: مثلاً در بعضی از محصولات مانند شیر با اضافه تولید مواجه هستیم که از میزان مصرف بیشتر است، بنابراین اجرای قانون انتزاع تکالیف جدیدی برای ما ایجاد کرده است که باید همه زیر مجموعه امور دام و دامپزشکی کمک کنند تا امر توسعه بازرگانی و صادرات در داخل و خارج از کشور رقم بخورد .

وی یادآور شد: بعد از اختصاص دو نوبت یارانه، تولید شیر و لبنیات در کشور به وفور اتفاق افتاد، اما با عدم کشش بازار روبه رو شد، به طوری که طی سه سال گذشته تولید شیر در واحد های الگویی 30 در صد افزایش داشته است .

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام خاطر نشان ساخت: آمار نشان می دهد صادرات لبنیات در سه ماهه اول امسال 30 درصد رشد داشته است که با اجرای مصوبه 200 میلیاردتومانی مشوق صادراتی لبنیات، پیش بینی می شود تا پایان سال میزان صادرات محصولات لبنی به 40 در صد برسد .

رکنی در پایان افزود: مشوق صادراتی به محصولاتی مانند شیر خشک تعلق می گیرد که قابلیت رقابت با قیمت جهانی را داشته باشد . بنابراین همه ما نسبت به سهم خودمان مسئولیم تا اقدام موثری در جهت تولید و صادرات دامی داشته باشیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: 87 درصد گوشت قرمز استان به دام سبک وابسته است و وضعیت دام سبک در استان با توجه به تأمین آب شرب و وضعیت نصب کنتور های سازمان آب در معرض تهدید قرار دارد .

مجتبی مزروعی افزود: به همین دلیل بیم آن می رود که قیمت گوشت قرمز با یک افزایش مهار نشدنی روبه رو شود و برای جبران آن مجبور به واردات شویم .

این مقام مسئول گفت: بنابر این لازم است که در دام سبک واحد های متمرکز و درجا ایجاد کنیم و یا واحدهای موجود را پشتیبانی کنیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به بحث اجرای اقتصاد مقاومتی ادامه داد: این امر خوشبختانه شرایطی را مهیا کرده است که بعضی از گرفتاری های موجود در بخش کشاورزی از طریق قانونی و اخذ مجوز حل شود .

در این همایش معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز اظهار داشت: انجام رویکرد های کاری و فعالیت های این معاونت بر مبنای تنظیم بازار و صادرات محصولات دامی است .

سید جعفر حاجی مجتهد افزود: با همکاری اتحادیه ها و دامپزشکی استان بیش از 120 میلیون دلار محصولات و فراورده های دامی از خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شده است .

وی یادآور شد: محصولات صادراتی شامل 40 قلم کالا بوده است که به کشورهای چون ایتالیا، چین، ازبکستان، عراق، افغانستان و ... صادر شده است.



انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید