Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در سفر به آذربایجان غربی خبر داد:

خرید گندم امسال از مرز 10 میلیون تن خواهد گذشت

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت : با توجه به روند خرید گندم، پیش بینی می کنیم که خرید گندم امسال از مرز 10 میلیون تن خواهد گذشت که تا کنون در حدود 9 میلیون تن گندم مازاد برمصرف زارعان توسط مراکز خرید دولتی در سطح کشور خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان غربی، عباس کشاورز در سفر یکروزه خود به این استان افزود: در سال گذشته در خصوص تولید و فرآوری بذر گندم در سطح کشور اقدامات خوبی انجام گرفته که ارتقای کیفیت بذور و بهبود تولید و فرآوری بذر مخصوصا" بذور گندم و جو دیم از جمله سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است .

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی یکی از استانهای مستعد ، از نظر شرایط اقلیمی و ظرفیت تولید بالا در خصوص محصول گندم در سطح کشور به شمار می رود، ادامه داد: در راستای کمک به بحران خشکسالی دریاچه ارومیه و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی باید با استفاده از روش های نوین آبیاری در اراضی زراعی میزان مصرف آب به صورت بهینه مدیریت شود .

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این بازدید با بیان اینکه برنامه ما امسال در حدود 24 هزار و 800 تن تولید بذور اصلاح شده گندم و جو توسط شرکت‌های تولید و فرآوری بذر است افزود: تاکنون 14 هزارو 500 تن انواع بذور تولید شده توسط شرکت‌های تولید و فرآوری بذر خریداری شده است .

دارا ادامه داد: از آغاز فصل برداشت گندم در استان تا کنون 353 هزار تن گندم مازاد بر مصرف زراعان استان توسط 133 مراکز خرید دولتی خریداری شده است که پیش بینی می کنیم این میزان خرید از 600 هزار تن فراتر رود .

بازدید از شرکت های تولید و فرآوری بذر و مزارع و مراکز خرید گندم و جو در اشنویه و نقده از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت به آذربایجان غربی بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید