Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خبر داد:

آغاز برداشت 48 هزار و 650 تن محصول جالیزی از مزارع شهرستان طارم / ارزش ریالی این مقدار محصول بیش از 465 میلیارد ریال برآورد می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: هم اکنون عملیات برداشت محصولات جالیزی همچون طالبی، خربزه و هندوانه در شهرستان طارم شروع شده و در سال زراعی 95-94 این محصولات در مجموع یک هزار و 610 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان را به خود اختصاص داده اند.

آغاز برداشت 48 هزار و 650 تن محصول جالیزی از مزارع شهرستان طارم / ارزش ریالی این مقدار محصول بیش از 465 میلیارد ریال برآورد می شود


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

زنجان علی رضا عماری میزان برداشت این محصولات طی سال جاری در شهرستان طارم را 48 هزار و 650 تن اعلام و تصریح کرد: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم، هم اکنون عملیات برداشت محصولات جالیزی همچون طالبی، خربزه و هندوانه در شهرستان طارم شروع شده و در سال زراعی 95-94 این محصولات در مجموع یک هزار و 610 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان را به خود اختصاص داده اند .

علی رضا عماری میزان برداشت محصولات فوق طی سال جاری در شهرستان طارم را 48 هزار و 650 تن اعلام و تصریح کرد: ارزش ریالی این مقدار محصول حدود 465.2 میلیارد ریال برآورد می شود .

وی با اشاره به اینکه امسال تعداد یک هزار و 400 نفر از بهره برداران شهرستان طارم از طریق کشت و کار این سه محصول جالیزی کسب درآمد می کنند، افزود: هرساله برداشت محصول طالبی، خربزه و هندوانه از اواخر تیر ماه در این شهرستان شروع شده و تا اواخر شهریور ماه ادامه می یابد .

عماری خاطرنشان کرد: محصولات جالیزی تولیدی شهرستان طارم به دلیل برخورداری از کیفیت مطلوب همه ساله علاوه بر تأمین نیاز شهرستان و استان به سایر استان های کشورمان نیز ارسال شده و علاوه بر مصرف تازه خوری در صنایعی همچون آبمیوه گیری نیز به مصرف می رسد .

این مسئول بیان داشت: از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم در خصوص کشت و کار محصولات جالیزی در این شهرستان می توان به تأمین نهاده، برگزاری کلاس های آموزشی، آموزش های انفرادی و چهره به چهره، بازدیدهای کارشناسی و ارائه توصیه های فنی و تنظیم بازار اشاره کرد .

وی ارقام مورد کشت محصول طالبی در شهرستان طارم را «آناناسی» و «آتشی» عنوان و یادآور شد: «مشهدی» نیز از جمله ارقام مورد کشت محصول خربزه در این شهرستان به شمار می رود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید