Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی دیم کشور خبر داد:

203 طرح پژوهشی کشاورزی دیم در مناطق مختلف کشور اجرا می شود

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: 203 طرح تحقیقاتی امسال در مناطق دیم خیز کشور از سوی محققان و کارشناسان این مؤسسه اجرا می شود.

203 طرح پژوهشی کشاورزی دیم در مناطق مختلف کشور اجرا می شود


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

آذربایجان شرقی، صابر گلکاری با بیان این مطلب افزود: این طرح ها در زمینه غلات (گندم و جو) 71 طرح، حبوبات شامل نخود و عدس 62 طرح، دانه های روغنی (کلزا، آفتابگردان و گلرنگ) 19 طرح، گیاهان علوفه ای 13 طرح و مدیریت منابع 29 طرح با هدف شناسایی، اصلاح، افزایش محصول و معرفی ارقام جدید در 12 منطقه آب و هوایی استان های دیم خیز اجرا می شود.

وی، با اشاره به اینکه این مرکز 9 ایستگاه در استان های مختلف دارد، اظهار کرد: برخی از طرح ها در چند استان کشور به صورت همزمان اجرا می شود که با احتساب آن ها، تعداد طرح های مورد اجرا به حدود 410 طرح می رسد.

رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور یادآورشد: از این تعداد طرح، 63 مورد در بخش گندم، 21 طرح در زمینه جو، 2 طرح در تریتیکاله، 42 طرح در بخش نخود، 16 طرح در زمینه عدس، آفتابگران و بالنگو هر کدام سه طرح، بالنگ، کلزا، گلرنگ و خلر هر کدام شش طرح، ماشک چهار طرح، نباتات علوفه ای دو طرح و مدیریت منابع 29 طرح اجرا می شود.

گلکاری، با بیان اینکه در سال جاری پنج طرح تحقیقاتی در حوزه کشت دیم معرفی می شود، افزود: ارقام معرفی شده این مؤسسه نسبت به ارقام بومی و محلی بیش از 50 درصد برتری عملکرد دارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید