Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه استان کرمان خبر داد:

برداشت بیش از 400 تن محصول ارگانیک انجیر در شهرستان ارزوئیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه استان کرمان گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 400 تن محصول ارگانیک انجیر برداشت شود که علاوه بر مصرف داخلی به شهرستانهای سیرجان، رفسنجان، کرمان و استان هرمزگان نیز صادر می شود.

برداشت بیش از 400 تن محصول ارگانیک انجیر در شهرستان ارزوئیه


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

کرمان، امیری پاک مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت انجیر در شهرستان ارزوئیه از بیستم تیر ماه آغاز شده و تا اوایل شهریور ماه ادامه خواهد داشت .

وی افزود: کل سطح زیرکشت باغات انجیر دراین شهرستان 250 هکتار است که به طور متوسط از هر هکتار 1/5تن محصول برداشت و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 400 تن محصول برداشت شود که علاوه بر مصرف داخلی به شهرستانهای سیرجان، رفسنجان، کرمان و استان هرمزگان نیز صادر می شود.

امیری پاک خاطر نشان کرد: تاکنون از سطح 15 درصد از باغات برداشت انجام شده و هر کیلوگرم انجیر در محل باغ به قیمت 40 هزار ریال از کشاورزان خریداری می گردد .

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه تمامی باغات انجیر به صورت سنتی (غرقابی) آبیاری می شوند به باغداران توصیه می شود در جهت صرفه جویی در مصرف آب از سیستم آبیاری قطره ای استفاده کنند .

گفتنی است انجیر میوه ای است که هر دو حالت خشک و تازه آن مقوی و مغذی است که در درمان و بهبود یبوست، سوء هاضمه، سرفه و آسم کاربرد دارد.از خواص دیگر انجیر می توان به افزایش تراکم استخوان، درمان کم خونی، ضد سرطان و کاهنده فشار خون، چربی، اوره خون و ... اشاره کرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید