Iranian Agriculture News Agency

آیین گرامیداشت روز ملی محیط بان 28 مرداد برگزار می شود

آیین گرامیداشت روز ملی محیط بان 28 مردادماه در تالار آینه حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

آیین گرامیداشت روز ملی محیط بان 28 مرداد برگزار می شود


طی دیدار معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس و برخی مقامات سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تولیت آستان قدس رضوی، مقرر شد آیین گرامیداشت روز ملی محیط بان 28 مردادماه در تالار آینه حرم مطهر رضوی برگزار شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، در این نشست آخرین وضعیت محیط زیست کشور و روند اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع حفظ محیط زیست و همچنین موقعیت اجتماعی محیط بانان و لزوم حمایت بیشتر از آنان مطرح شد .

تولیت آستان قدس رضوی در این نشست که به مناسبت فرارسیدن روز ملی محیط بان برگزارشد، گفت: حفظ محیط زیست وظیفه تماماقشار جامعه است و تفکر ضرورت حفظ آن باید درجامعه ایجاد و گسترش یابد چرا که رفع آلودگی فقط با بخشنامه حل نخواهد شد .

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ادامه داد: باید جامعه برای حفظ محیط زیست حساس شود و این ایجاد احساس مسئولیت ساز و کار میخواهد .

وی ادامه داد: آب، هوا، خاک و منظره یک شهر متعلق به همه است و انحصاری کردن آن با مبانی شهر اسلامی سازگار نیست و به همین دلیل است که حفظ این مواهب نباید به یک عده محدود شود .

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز ضروری است تا شاخصه های شهر اسلامی به وضوح بیان شود و دراین راه لازم است مفاهیم به شاخص مبدل شوند و جمهوری اسلامی ایران این توانمندی را دارد که برای مفاهیم ، شاخص تعریف کند و بدیهی است که برای موضوع محیط زیست اول باید درکشور مان نمادی از یک شهر اسلامی نهادینه شود .

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست های کلی نظام درخصوص حفظ محیط زیست، حجت را بر ما تمام کرده اند و اکنون زمان آن است که برای تحقق منویات مقام معظم رهبری اهتمام کرد .

بنا بر این گزارش، دراین دیدار سید محمد مجابی، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن اشاره به روند تصویب و ابلاغ و اجرای سیاست های محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط بان از موقعیت اجتماعی محیط بانان سخن گفت .

مجابی به موضوع لزوم اثرشناسی از سوی دانشگاه درحوزه حفاظت محیط زیست اشاراتی داشت و درادامه به ضرورت آگاهی رسانی به عموم به منظور مقابله با تخریب بی حد محیط زیست و تبعات غیر قابل جبران آن پرداخت .

این گزارش می افزاید، دراین دیدار مقرر شد مراسم گرامیداشت روز ملی محیط بان 28 مرداد در حرم مطهر رضوی با حضور شخصیت های ملی و استانی و محیط بانان برتر کشور و باسخنرانی تولیت آستان قدس رضوی برگزار شود .

تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین سازمان حفاظت محیط زیست و آستان قدس رضوی نیز همزمان با مراسم گرامیداشت روز ملی محیط بان در مشهد مبادله خواهد شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید