Iranian Agriculture News Agency

با شعار «ابریشم برای جهانی سبز و توسعه پایدار» در تایلند؛

کنگره بین المللی نوغانداری از امروز نوزدهم تا 24 مرداد برگزار می شود/ ایران، رییس کمیسیون اقتصادی

بیست و چهارمین کنگره بین المللی نوغانداری با شعار «ابریشم برای جهانی سبز و توسعه پایدار» 19 تا 24 مرداد برگزار می شود.

کنگره بین المللی نوغانداری از امروز نوزدهم تا 24 مرداد برگزار می شود/ ایران، رییس کمیسیون اقتصادی
بیست و چهارمین کنگره بین المللی نوغانداری با شعار «ابریشم برای جهانی سبز و توسعه پایدار» 19 تا 24 مرداد برگزار می شود.
به گزارش ایانا، بیست و چهارمین کنگره سه سالانه کمیسیون بین المللی نوغانداری و بیست و ششمین جلسه کمیته اجرایی سالانه روزهای 19 تا 24 مرداد امسال با حضور 17 کشور عضو از جمله ایران در تایلند برگزار می شود.
ایران در بیست و چهارمین کنگره بین المللی نوغانداری، ریاست کمیسیون اقتصادی را برعهده دارد.
رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور که به عنوان نماینده رسمی ایران در این کنگره شرکت خواهد کرد، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در کنگره امسال که با شعار «ابریشم برای جهانی سبز و توسعه پایدار» برگزار می شود، علل افول تولید نخ ابریشم در جهان و تجارت و بازرگانی این حصول مورد بررسی قرار می گیرد ضمن آن که اطلاعات، دانش و تجربه های کشورهای عضو مبادله و دستاوردها، سیاست ها و برنامه های کمیسیون اعلام خواهد شد.
علی اصغرداداش پور گفت: کنگره امسال در قالب هشت کمیسیون توت، کرم ابریشم، باکولوژی، کرم ابریشم بدون استفاده از توت، اقتصادی، نوغانداری در زمینه غیرنساجی و تکنولوژی بعد از برداشت کار خود را آغاز می کند.



وی افزود: روز نخست به جلسه کمیته اجرایی سالانه و روز دوم به بعد به کنگره اختصاص خواهد یافت و ایران به عنوان رییس کمیسیون اقتصادی این کنگره از مقالات رسیده در حوزه ابریشم، هفت مقاله را پس از بررسی برای سخنرانی انتخاب خواهد کرد.
داداش پور، زمان تاسیس کمیسون بین المللی نوغانداری را سال 1957 عنوان و خاطر نشان کرد: ایران از سال 1975 به عضویت این کمیسیون درآمده است.
به گفته وی چین با تولید سالانه بیش از 140 هزار تن، هند 27 هزار تن، ازبکستان یک هزار تن، تایلند 700 تن، برزیل 500 تن، ویتنام 400 تن، کره شمالی 300 تن و ایران 145 تن نخ ابریشم در رتبه یکم تا هشتم جهانی قرار دارند.
بنابراین گزارش کشورهای عضو کمیسیون بین المللی نوغانداری شامل هند، فرانسه، تایلند، ایران، رومانی، ژاپن، برزیل، سوریه، کنیا، افغانستان، کره شمالی، مصر، یونان، اندونزی، بنگلادش، تونس و ماداگاسکار هستند.
مقر این کمیسیون در کشور هند است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید