Iranian Agriculture News Agency

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی خبر داد:

صادرات 1000 محصول کشاورزی از خراسان‌شمالی به سایر کشورها

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی از صادرات یک هزار تن محصول کشاورزی از این استان به سایر کشورها خبر داد.

صادرات 1000 محصول کشاورزی از خراسان‌شمالی به سایر کشورها

بجنورد - ایسنا، محمد محمد زاده گفت: ارزش این کالاها یک میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 27 هزار و 273 تن محصول کشاورزی از این استان صادر شد، افزود: ارزش این کالاها 16 میلیون دلار بوده که شامل محصولاتی همچون سیب زمینی، سیب درختی، رب، گوجه فرنگی، پیاز، کشمش، ماکارانی بوده است.

محمد زاده در پاسخ به این سوال که چرا میزان صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، ادامه داد: از آنجایی که طی سه ماه نخست سال هنوز محصول کشاورزی برداشت نشده است، میزان صادرات در این برهه زمانی اندک است و بیشتر صادرات محصولات کشاورزی به 9 ماه دوم سال تعلق دارد.

وی اظهار کرد: صادرات بیشتر محصولات کشاورزی در سه ماه نخست سال جاری مربوط به محصولاتی همچون ماکارانی و رب بوده است.

محمدزاده بیان کرد: هم اکنون یک سرمایه گذار داخل استان در حال انعقاد قرار داد برای صادرات 10 هزار تن انگور است و علاوه بر آن انگور این استان به 52 کشور دنیا همچون عراق، روسیه، هلند صادر می شود.

وی تصریح کرد: همچنین یک صادرکننده پاکستانی نیز تمایل به عقد قرار داد برای خرید کشمش این استان است.این مقام مسئول تاکید کرد: از سوی دیگر بیشتر محصولات کشاورزی این استان از گمرک سایر استان ها صادر می شود در نتیجه آمار مشخصی از صادرات محصولات کشاورزی این استان وجود ندارد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید