Iranian Agriculture News Agency

به ریاست معاون اول رئیس جمهوری؛

شورای عالی عشایر کشور برای تصویب طرح های سه گانه جلسه می گذارد

سیزدهمین جلسه شورای عالی عشایر ایران امروز شنبه 30 مردادماه به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برگزار می‌شود.

شورای عالی عشایر کشور برای تصویب طرح های سه گانه جلسه می گذارد

سیزدهمین جلسه شورای عالی عشایر ایران امروز شنبه 30 مردادماه به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور عشایر ایران، مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر با اعلام این خبر گفت: ارائه گزارش مصوبات دوازدهمین جلسه شورای عالی عشایر و بررسی طرح‌ها و برنامه‌های سه‌گانه برای تصویب و ارسال به دبیرخانه دولت، از اهم برنامه‌های سیزدهمین جلسه شورای عالی عشایر کشور است.

سیاوش احمدی میرقائد افزود: طرح‌های سه‌گانه ارائه خدمات به جامعه عشایری شامل 1ـ برنامه جامع ارتقاء سطح سواد، دانش و مهارت در مناطق عشایری، 2ـ طرح ویژه ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به جامعه عشایری، 3ـ برنامه ویژه ارتقاء سطح برخوراری عشایر از بهداشت، درمان، بیمه‌ها و خدمات حمایتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بررسی و تصویب اعتبارات مورد نیاز هزینه حمل سوخت فسیلی و آرد به مناطق عشایری، تصویب و پایدار نمودن ردیف اعتباری مستقل ملی "طرح جامع ارائه خدمات به کوچندگان"، تصویب اعتبارات مورد نیاز تأمین و تجهیز مناطق عشایری به مولدهای انرژی تجدیدپذیر و همچنین تصویب تشکیل "کارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی عشایر کشور" از دیگر مواردی است که در دستور کار سیزدهمین جلسه شورای عالی عشایر کشور قرار دارد.

احمدی میرقائد اظهار امیدواری کرد که با مساعدت و تأیید و تصویب پیشنهادات از سوی اعضای شورای عالی عشایر که مرکب از تعدادی از معاونان رئیس جمهور و وزراء و نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی است، شاهد تحولات مهمی در ارتقاء و برخورداری شاخص‌های توسعه در جامعه عشایری مولد و تلاشگر که مصداق عینی اقتصاد مقاومتی هستند باشیم.

گفتنی است، این دومین جلسه شورای عالی عشایر کشور است که در دولت یازدهم برگزار می‌شود. نخستین جلسه آن به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و حضور اعضاء، در تاریخ 20 دی‌ماه 93 برگزار شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید