Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی خبر داد:

افتتاح 95 پروژه آب و خاک با اعتبار 71 میلیارد ریال در ارومیه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی از بهره برداری 95 پروژه آبیاری تحت فشار، انتقال آب با لوله و مرمت و بازسازی قنات با اعتباری بالغ بر 71 میلیارد ریال در شهرستان ارومیه خبر داد.

افتتاح 95 پروژه آب و خاک با اعتبار 71 میلیارد ریال در ارومیه


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در آیین بهره برداری از این طرح ها که با حضور فرماندار ارومیه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در روستای گجین ارومیه برگزار شد، افزود: برای اجرای 95 پروژه آب و خاک شهرستان ارومیه، اعتباری بالغ بر 71 میلیارد ریال هزینه شده است و برای 160 نفر در این راستا اشتغالزایی مستقیم شده است .

وی افزود: این پروژه ها شامل 76 مورد آبیاری تحت فشار خرده مالکی و تجمیعی در سطح 415 هکتار با اعتباری بالغ بر52 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم 83 نفر، 12مورد طرح انتقال آب با لوله به طول 18 هزار متر با اعتباری بالغ بر 16میلیارد ریال در سطح 750 هکتار ازاراضی تحت پوشش و 7 رشته مرمت و بازسازی قنات و احداث استخر ذخیره آب با اعتباری بالغ بر 3میلیارد ریال اجرا شده است .

وی با بیان اینکه کشاورزی پایدار وابسته به حفظ منابع آبی و خاکی است، خواستار مشارکت همه جانبه کشاورزان برای توسعه سیستم های نوین آبیاری در جهت بهینه سازی مصرف آب در اراضی کشاورزی استان و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از ذخیره سازی ۹۵۰ هزار تن گندم در سیلو های استان خبر داد و گفت: این در حالی است که در سال ۹۲ این رقم ۲۴ هزار و ۹۵۸ تن بوده و هم اکنون به اندازه سه برابر نیاز مصرفی جمعیت استان گندم ذخیره داریم .

وی ضمن تقدیر از تلاشهای شبانه روزی بهره برداران بخش کشاورزی استان تصریح کرد: در سال 92 نیز میزان تولید محصولات کشاورزی استان در حدود چهار میلیون و 900 هزار تن بوده در حالی که این میزان تولید هم اکنون به شش میلیون و 300 هزار تن رسیده است و در تولید اکثر محصولات کشاورزی دارای رتبه های برتر کشوری هستیم

فرماندار ارومیه نیز در این آیین اظهار کرد: جهاد کشاورزی در مقوله مدیریت آب مصرفی جزو دستگاه های اجرایی پیشرو بوده و در این راستا برای مدیریت بهینه از منابع آبی نیز نیازمند مشارکت مردمی هستیم .

در ادامه این آیین طرح آبیاری تحت فشار تجمیعی روستای گجین ارومیه به مساحت 61 هکتار با سرمایه گذاری 9 هزار و 290 میلیون ریال و صرفه جویی 310 هزار متر مکعب آب درسال با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و فرماندار ارومیه به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید