Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور عشایر استان البرز خبر داد:

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای اجرای طرح زنجیره تولید گوشت به عشایر البرز

مدیر امور عشایر استان البرز گفت: تسهیلات ارزان قیمت برای اجرای طرح زنجیره تولید گوشت در راستای تحقق اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی به عشایر استان پرداخت خواهد شد.

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای اجرای طرح زنجیره تولید گوشت به عشایر البرز

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان البرز، نقدی با بیان اینکه در جامعه عشایری، سخت کوشی و تولید با تکیه بر منابع داخلی، مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است، افزود: با توجه به اهمیت کار و تولیدات عشایر در زمینه های دامداری، کشاورزی و صنایع دستی، ساماندهی و حمایت از فعالیت های این قشر، در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اثر به سزایی دارد .

وی گفت: ۸۶۰ خانوار عشایری استان با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار و 800 نفر، سالانه ۳ هزار و 700 تن گوشت و ۸ هزار تن سایر فرآورده های دامی تولید می کنند. با توجه به نقش مهم این جامعه در تأمین مواد پروتئینی استان، کمک به معیشت، ساماندهی فعالیت ها و ارائه خدمات به این قشر زحمتکش، می تواند عملکرد آنها را در تولید مواد غذایی افزایش دهد .

مدیر امور عشایر استان البرز افزود: جهت اجرای سیاست های برنامه اقتصاد مقاومتی، ساماندهی عشایر و توانمند سازی تشکل های عشایری، ارتقاء کیفیت زندگی، افزایش تولید و درآمد عشایر کوچنده، محورهای اصلی برنامه های سال جاری است. در این راستا تسهیلات ارزان قیمت برای اجرای طرح زنجیره تولید گوشت به عشایر کوچنده تحت پوشش استان پرداخت خواهد شد .

وی گفت: ۱۴۴ نفر از عشایر با بهره مندی از ۴/۱۴ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت ۵ ساله، در این طرح فعالیت می کنند که با مشارکت تشکل های عشایری استان و پروار ۷ هزار و 200 رأس دام سبک، تولید گوشت دام های عشایر به میزان ۵۸ تن افزایش می یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید