Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

رشد 500 درصدی استان تهران در پرورش ماهیان زینتی در 5 سال گذشته/ افزایش تولید ماهیان خوراکی به 6000 تن

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در حال حاضر با تولید 30 میلیون قطعه ماهی تزیینی نسبت به سال 89، رشد بیش از 500 درصدی داشته ایم و به رتبه دوم پرورش این نوع ماهی در استان تهران دست پیدا کرده ایم.

رشد 500 درصدی استان تهران در پرورش ماهیان زینتی در 5 سال گذشته/ افزایش تولید ماهیان خوراکی به 6000 تن


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

تهران، نغمه نظری مدیر شیلات این سازمان در جلسه با نمایندگان کارخانجات خوراک آبزیان به تشریح وضعیت شیلات استان تهران پرداخت و گفت: تولید آبزیان در استان به سه گروه ماهیان سردآبی، گرم آبی و زینتی تقسیم بندی شده است.

وی توضیح داد: تولید ماهی های سردآبی استان تهران در سال 94، 4 هزار و 300 تن بوده است که در این میان، قزل آلا بیشترین میزان تولید را دربین ماهی های سردآبی به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: میزان تولید ماهی های گرم آبی نیز در سال گذشته 840 تن بوده است؛ یعنی استان تهران در مجموع توانسته 5 هزار و 140 تن ماهی خوراکی در سال 94 تولید کند.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به برنامه شیلات گفت: طبق پیش بینی های انجام شده، تا پایان امسال آمار تولید ماهی های خوراکی استان تهران به 6 هزار تن افزایش یابد.

نظری از مصرف پایین ماهی های گرم آبی نسبت به سردآبی ها در جامعه انتقاد کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا از طریق فرهنگ سازی مردم را نسبت به مصرف بیشتر ماهی های گرم آبی ترغیب کنیم؛ در این صورت تقاضا برای این نوع ماهی افزایش یافته و در نتیجه تولید ماهی های گرم آبی در استان نیز بالا می رود.

وی ضمن اشاره به مسئله کم آبی در کشور گفت: البته با بکارگیری استخرهای دومنظوره از سال 94 شاهد رشد چشم گیر ماهی های گرم آبی بوده ایم.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درخصوص ماهی های زینتی اظهار اشت: تولید ماهی های زینتی از اوایل دهه 90 در استان تهران رونق یافت که در حال حاضر با تولید 30 میلیون قطعه نسبت به سال 89، در این زمینه رشد بیش از 500 درصدی داشته ایم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان ماهیان زینتی در مزارع خود از خوراک ماهی تولید خود یا نمونه غذاهای خارجی استفاده می کنند؛ با این وجود معلوم نیست افزودنی هایی که منجر به افزایش تولید و بهبود رشد ماهی ها می شود نظیر پروبیوتیک ها در این غذاها استفاده می شود یا خیر؟

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید