Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی برای شترداران در شهرستان دامغان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برگزاری کارگاه آموزشی برای شترداران در شهرستان دامغان خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی برای شترداران در شهرستان دامغان

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مصطفی شاه حسینی گفت: به منظور بررسی وضعیت تردد شترهای شهرستان دامغان در محور معلمان و مشکلات بوجود آمده برای شتر داران در برخورد وسایل نقلیه با شتر و همچنین آشنایی بیشتر دامداران با روش های سارقان در سرقت احشام و چگونگی کنترل و مراقبت دام و اموال دامداران، این کارگاه هم اندیشی و آموزشی برگزار شد .

وی گفت:در این کارگاه گزارشی از سرقت های صورت گرفته در سال گذشته از دامداری های شهرستان دامغان و اقدامات مؤثر نیروی انتظامی در برخورد با سارقان و کشف اموال مسروقه ارائه شد. پس از آن شترداران ضمن بیان نقطه نظرات خود، با آخرین روش های سرقت سارقان آشنا شدند و موارد امنیتی و حفاظتی به ایشان گوشزد گردید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان با بیان اینکه اهمیت پرورش شتر و برنامه های ملی پرورش آن درکشور بالاست گفت: راهکارهای لازم در خصوص کاهش مشکلات ناشی از برخورد وسایل نقلیه با شتر در استان های شتر خیز و بیمه شترها و اصلاح ایمنی محورهای مواصلاتی با اقداماتی از قبیل حفر کانال، نصب علائم هشداردهنده، آگاهی و آموزش شترداران، پیگیری اصلاح قوانین قضایی از طریق مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است .

در این هم اندیشی شترداران به بیان نظرات و مشکلات خود در زمینه های مختلف پرورش شتر پرداختند و در ادامه ضمن راهنمایی و پاسخ گویی به مشکلات شترداران، اقدامات حمایتی سازمان جهاد کشاورزی استان از شترداران از قبیل: ثبت مشخصات، صدور کارت شناسایی شتر داری، حفر و مرمت چاه های مالداری، احداث ابشخور، عملیات انتقال آب و ... تشریح شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید