Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایانا مدعی شد:

فرصت اجرای توصیه سازمان نباتات برای کاشت بذر چمن را نداریم/ ممانعت از ورود میوه‌های قاچاق، مهم‌تر از چمن وارداتی!

زیرساخت‌های لازم برای پهن کردن چمن ترکیه‌ای در ورزشگاه یادگار امام تبریز فراهم شده، اما سازمان حفظ نباتات کشور با وسواس زیاد مانع واردات است.

فرصت اجرای توصیه سازمان نباتات برای کاشت بذر چمن را نداریم/ ممانعت از ورود میوه‌های قاچاق، مهم‌تر از چمن وارداتی!


زیرساخت‌های لازم برای پهن کردن چمن ترکیه‌ای در ورزشگاه یادگار امام تبریز فراهم شده، اما سازمان حفظ نباتات کشور با وسواس زیاد مانع واردات است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره وضعیت چمن ورزشگاه یادگار امام این استان گفت: بازی تراکتور و پرسپولیس که قرار است 20 شهریورماه سال جاری در آذربایجان شرقی برگزار شود، به‌دلیل آماده نبودن چمن ورزشگاه یادگار، در ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی برگزار می‌شود.

جمشید نظمی افزود: تمامی زیرساخت‌ها برای استفاده از چمن باکیفیت ترکیه فراهم شده است و امیدواریم که بتوانیم نظر مساعد سازمان حفظ نباتات را برای پهن و قرنطینه کردن چمن وارداتی جلب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به سازمان حفظ نباتات اطمینان می‌دهیم که تا شعاع پنج کیلومتری این ورزشگاه هیچ مزرعه و باغی وجود ندارد و آماده هستیم به مدت 9 ماه ورزشگاه را قرنطینه کنیم تا آزمایش‌های مربوطه توسط این سازمان انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی درباره دلیل استفاده از چمن وارداتی به جای چمن‌های داخلی ادامه داد: چمن‌های تولیدشده کشور از کیفتی مناسبی برخوردار نیست؛ به این دلیل اصرار داریم که از همان چمنی که در ورزشگاه بارسلونا پهن شده و توسط کشور ترکیه تولید می‌شود، استفاده کنیم.

نظمی تصریح کرد: فرصت نداریم که بخواهیم اقدامات لازم را برای واردات تخم چمن از کشور ترکیه انجام و سپس کشت کنیم، چون حداقل برای رویش شش ماه زمان نیاز داریم.

وی یادآور شد: دو ماه فرصت باقی است تا بازی‌های لیگ برگزار شود و در این فرصت باید نسبت به چمن‌کاری زمین ورزشگاه یادگار اقدام شود.


چمن در مقایسه با میوه‌های قاچاق سلامت مردم را تهدید نمی‌کند

نظمی در پاسخ به اینکه چمن رول‌شده با خاک همراه است و واردات هر نوع خاک به کشور طبق قانون حفظ نباتات کشور ممنوع است، تأکید کرد: میوه‌های قاچاق در شرایط حاضر سلامت مردم را نشانه رفته‌اند و لازم است جلوی واردات این محصولات گرفته شود.

وی در پایان اظهار داشت: چمن به سلامت مردم آسیب‌رسان نیست و وسواس سازمان حفظ نباتات کشور در این بخش، بی‌مورد است.

البته این موضع مدیرکل آذربایجان شرقی مبنی بر این که سازمان حفظ نباتات به جای حساسیت به واردات چمن بهتر است از ورود میوه های قاچاق ممانعت کند، به دلیل این که سازمان حفظ نباتات مسوول جلوگیری از ورود میوه ها و محصولات کشاورزی صرفا از مبادی رسمی است، به وظایف این سازمان مربوط نیست.

M-950615-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید