Iranian Agriculture News Agency

برپایی نمایشگاه آثار شهدا و ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در هفته دفاع مقدس

20 کانون ملی بسیج تخصصی برای خودکفایی تشکیل شد/ استقرار 54 هزار بسیجی در 860 پایگاه جهاد کشاورزی

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی خبر داد: 20 کانون ملی بسیج تخصصی در وزارت جهاد کشاورزی ایجاد می شود.

20 کانون ملی بسیج تخصصی برای خودکفایی تشکیل شد/ استقرار 54 هزار بسیجی در 860 پایگاه جهاد کشاورزی


نمایشگاهی از آثار کتاب و عکس هایی از شهدا ،ایثارگران و سنگر سازان بی سنگر وزارت جهاد کشاورزی در دوران هشت سال دفاع مقدس در تهران بر پا شده است .


به گزارش ایانا از جهاد کشاورزی، در این نمایشگاه که همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز به کار کرده، 300 عنوان کتاب و سی دی و همچنین عکس هایی از شهدا، صحنه های عملیات جهاد گران و ماشین آلات و ادوات ساخت پل ها در معرض دید همگان قرار گرفته است .
در این نمایشگاه علاقه مندان می توانند درفضای مجازی از کلیپ های مربوط به عملیات جهاد گران در عرصه جنگ تحمیلی دیدن کنند.
در حاشیه این نمایشگاه رضا فراهانی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: نمایشگاه فوق به منظور گرامیداشت یاد و خاطره دلاوری ها، ایثار گری ها و فتوحات شهدای جهادگر و سنگر سازان بی سنگر وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده است.
وی با بیان این که جهادگران جهاد کشاورزی در دوران دفاع مقدس 3200 شهید، 1200 آزاده و بیش از 23 هزار نفر جانباز تقدیم کشور کرده اند ، اظهار داشت: جهاد گران به طور داوطلبانه در قسمت های لجستیک و پشتیبانی از سایر نیروها زرهی و خودرویی و همچنین تدارکات فعالیت می کردند و بهترین جاده ها و سنگر ها در دوران جنگ تحمیلی توسط آنان ساخته شد.
فراهانی افزود: تحلیلگران نظامی هنوز هم در حیرت هستندکه چطور با پل های شناور و راه های معلقی که توسط جهادگران بر روی رودخانه ها و کانال ها احداث شد، رزمندگان به پیروزی دست یافتند.
وی ادامه داد: جهاد گران وزارت جهاد کشاورزی در اکثر عملیات نظامی مانند بیت المقدس، فتح الفتوح ، شکستن حصر آبادان و جزایر مجنون به عنوان خط شکن و سنگر ساز، دوشادوش سایر نظامیان کشورمان شرکت داشتند.

تشکیل 20 کانون ملی بسیج تخصصی برای خودکفایی

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل 20 کانون ملی بسیج تخصصی این وزارتخانه خبر داد و تصریح کرد: بسیج تخصصی به منظور تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک تشکیل شده است.
وی افزود: در حال حاضر یک هزار کمیته زیر مجموعه کانون های ملی تخصصی هستند که بیش از 10 هزار هسته های تخصصی دارند و اعضای آن شامل کارشناسان و متخصصان بخش های مختلف کشاورزی می شوند.
به گفته فراهانی شیلات، زراعت، باغبانی، سازمان دامپزشکی، امور عشایر، امور اراضی و بازرگانی دولتی از جمله کانون های بسیج تخصصی هستند.
وی گفت: اعضای بسیج تخصصی در ساعات بعد از اداری در زمینه رفع چالش های کشاورزی و برای تامین غذای سالم فعالیت می کنند.
فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در عین حال خاطرنشان کرد که 32 کانون استانی بسیج تخصصی نیز در استان ها شکل گرفته است.
وی تعداد اعضای بسیج وزارت جهاد کشاورزی را 54 هزار نفر عنوان کرد و اذعان داشت: این نیرو ها در 860 پایگاه در سراسر کشور در حوزه فعالیت های وزارت جهاد کشاورزی پراکنده و 42 هزار نفر از آنان دارای مدارک فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند.
نمایشگاه آثار شهدا و سنگرسازان بی سنگر وزارت جهاد کشاورزی در تهران، خیابان ولیعصر، نبش طالقانی تا پایان هفته دفاع مقدس از ساعت 9 صبح تا 12و 15 تا 19 بعد از ظهر برپاست.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید