Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در گفت‌وگو با ایانا خبر داد:

سامانه الکترونیکی، راهی برای تضمین معاملات زنبورداری/ برگزاری نخستین کنگره زنبور عسل در بهمن‌ماه

نماینده بخش خصوصی صنعت زنبورداری کشور، در گفت‌وگو با ایانا از جزئیات سامانه مربوط به معاملات زنبورداران که صبح امروز برای نخستین‌بار در کشور رونمایی شد، خبر داد.

سامانه الکترونیکی، راهی برای تضمین معاملات زنبورداری/ برگزاری نخستین کنگره زنبور عسل در بهمن‌ماه

نماینده بخش خصوصی صنعت زنبورداری کشور، از جزئیات سامانه مربوط به معاملات زنبورداران که صبح امروز برای نخستین‌بار در کشور رونمایی شد، خبر داد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، امروز در حاشیه رونمایی از سامانه معاملات صنعت زنبورداری، به ایانا گفت: این سامانه با هدف کمک به فعالان صنعت و با همکاری بانک توسعه تعاون ایجاد شده است.

بهزاد بانکی‌پور، با اشاره به اینکه درآمد تعاونی‌ها به واسطه این طرح افزایش خواهد یافت، افزود: اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها می‌توانند از این پس نیازهای خود را در قالب زنجیره قبل و بعد از تولید از طریق سامانه تأمین کنند.

وی خاطرنشان کرد: صندوق نیز منابع مالی خود را به این سامانه انتقال خواهد داد و شکل کار، از حالت نقدی به گردش کالا و اعتبار تبدیل می‌شود.



به گفته بانکی‌پور، با این کار، رقابت مناسب در قیمت‌گذاری ایجاد شده و معاملات شفاف انجام می‌گیرد. ضمن اینکه معاملات صورت‌گرفته توسط بانک توسعه تعاون تضمین شده و ایمن است. همچنین کالاها شناسنامه‌دار و قابل پیگیری خواهد بود.


نخستین کنگره زنبور عسل ایران زمستان امسال برگزار می‌شود

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در بخش دیگری از سخنانش، درباره ارتقای سطح علمی زنبورداران عنوان کرد: قرار است نخستین کنگره زنبور عسل ایران در بهمن سال جاری با هدف افزایش دانش تولیدکنندگان و استفاده از آخرین دستاوردهای علمی دنیا برگزار شود.

وی ادامه داد: بحث‌های علمی و آموزشی، بررسی آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و قرائت مقالات علمی درباره صنعت زنبورداری از مهم‌ترین مواردی است که در کنگره گنجانده شده است. البته از چند دانشمند مطرح جهان نیز دعوت شده تا در این مراسم حضور یابند.

بانکی‌پور تصریح کرد: صندوق حمایت از صنعت زنبورداری، اگرچه خدمات مالی و اعتباری خود را مانند گذشته دنبال می‌کند، اما این منابع باید هدفمند و اثربخش هزینه شود تا ارزش افزوده بالاتری را نصیب صنعت کند. مانند بحثی که درباره تولید ژل رویال افتاد که مقدار آن به 200 گرم برای هر کندو می‌رسید، اما با انتقال دانش و تکنولوژی جدید، می‌توان از هر کندو تا یک کیلوگرم از این محصول را نیز استحصال کرد.

وی در پایان اظهار داشت: اکنون متأسفانه ژل رویال از چین وارد کشور می‌شود که بنده نمی‌تواند کیفیت آنها را تأیید کنم، اما به‌نظر می‌رسد با توجه به پیشرفت تولیدکنندگان در این زمینه باید در آینده‌ای نزدیک، واردات آن ممنوع شود./

V-950710-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید