Iranian Agriculture News Agency

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

تولید110 هزار تن انار در استان اصفهان

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:از ارقام مرغوب انار استان می توان رقم نادری بادرود، زاغه کاشان، ملس شهرضا، سبزه اردستان و ملس دانه سیاه اصفهان را نام برد.

تولید110 هزار تن انار در استان اصفهان

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان از تولید 110 هزار تن انار در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، رئیس زاده با بیان این مطلب افزود: سطح باغ های انار استان هشت هزار و 585 هکتار است که یک هزار و چهار هکتار آن نهال است.

وی گفت: پیش بینی می شود میزان برداشت انار استان در سال 1395 با عملکرد متوسط 14 هزار و 500 کیلوگرم در هکتار، به 110 هزار تن برسد .

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان یادآور شد: برداشت محصول انار استان که با برداشت ارقام زودرس در مناطق گرمتر آغاز شده تا اواسط آبان ماه ادامه دارد. وزش بادهای گرم و ریزش بیش از حد معمول گل ها در زمان گلدهی در برخی مناطق و همچنین گرمای شدید هوا در تابستان از عوامل ثابت ماندن میزان تولید نسبت به سال گذشته است.

رئیس زاده گفت: شهرستان های کاشان، شهرضا، نطنز و اردستان چهار شهر عمده تولید کننده انار استان به شمار می روند و در شهرستان های دهاقان، نجف آباد و اصفهان نیز در سطوح کمتر باغ های انار وجود دارد .

وی در پایان خاطر نشان ساخت: از ارقام مرغوب انار استان می توان رقم نادری بادرود، زاغه کاشان، ملس شهرضا، سبزه اردستان و ملس دانه سیاه اصفهان را نام برد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید